Neste Modul huset fra Lego

Nå har det dukket opp bilder fra det neste modul huset fra Lego
Har lenge vært rykte om at dette var et Dektektiv byrå.

http://brickset.com/article/13043/10246-detective-s-office

Ser ut som halve delen (detektivkontoret) er svært påvirket av Raymond Chandler (H. Bogart i Malteserfalken). Får lyst til å sette det i svart hvitt med samtale i bakrunnen “I was drinking bourbon in my office, healing after a guy twice my size decided to have a “talk” with med the previous night, when SHE stepped in.”

Og den andre delen ser ut som den kunne vært godteributikken i Charlie og sjokoladefabrikken.

Vel, begge husene er stilige, men hadde vel håpet at de hadde laget det blå huset i en annen farge enn - vel - blå. Mørkt rød, brun eller tan hadde vært bedre. Men det blir sikkert bra sammen med de andre husene.

Jeg synes det så utrolig flott ut, fikk nesten lyst på to av dem!:slight_smile:

Baksiden av boksen som viser flere detaljer har dukket opp. Som en som våknet helt av dark age dvalen med modul hus så blir det nok kjøpt dette også

Mange fine detaljer.

Det er alltid like gøy å se hvordan kjente deler blir brukt på helt nye og uventede måter.
For eksempel legger jeg merke til snøsko blir brukt som blad på vifte, de nye mixels leddene+technic i stolpene rundt vinduene, samt herofactory hendene (en del jeg trodde var ubrukelig) som tak rand til detektiv bygget. Virker som Unikittys hale i dark gray blir brukt opp ned på taket til frisøren.

Good stuff!

Hva ser folket seg at settet kommer til å koste?

-Morten

Basert på antall deler blir det sikkert rundt 1999 NOK.

Ellers fikk jeg et flashback til det gamle Tex Murphy-dataspillet “Under a Killing Moon” når jeg ser en bygård som detektivbyrå. Støtter innlegg tidligere i tråden om at den blå delen med fordel kunne vært tan / rød. Men det kan man jo selv fikse! Hadde egentlig tenkt å ligge unna modulhus for å spare plass og penger, men det spørs om jeg klarer det nå…

Jeg for min del syns ikke dette settet er pent. Interessant er mer passende ord. Er absolutt ett sett jeg kommer til å kjøpe og bygge. Men av en eller annen grunn syns jeg ikke det passer heeelt inn sammen med alle de andre settene. Er noe som avviker mye i designet som gjør at jeg ikke syns det passer inn. Men på den andre siden så er det flott med noe som skiller seg litt ut fra resten.

Jeg tror ikke dette settet kommer til å koste 1999 NOK. Hvis en ser på antall klosser i de andre settene så kostet jo Town Hall 1799,- og det hadde 2766 deler. De andre settene som er ute nå så inneholder jo Pet Shop 2032 deler og koster 1599,- Palace Cinema har 2194 deler og koster 1299,- og Parisian Resturant har 2469 brikker og koster 1499,- Jeg tror ikke at det vil koste mer enn 1499,- eller 1599,- da pga at Town Hall ble trukket tidligere og ikke var så populert pga design og kostnad ifølge andre kilder.

Men dette er min spekulasjon basert på tidligere utgivelser og hva som har hvert populert.

Jeg fikk inntrykk av at det var satt i noe av den samme tidsperiode som Palace Cinema.
Husker da det kom så syntes jeg den stakk seg for mye ut i forhold til resten eller at det var litt feil tidsperiode.
Men forandret mening etter hvert.

Fantastisk sett, elsker det! Her er Jamies designvideo:

youtube.com/watch?v=hpshhxplgAU

Liker det enda bedre etter å ha sett videoen.
Takviften var en snasen detalj. :smiley:

Ja, synes settet er veldig bra. Ser virkelig hvor mange detaljer det er i videoen. Et morsomt sett med humor.
Jeg synes også fargevalget på byggene er bra også. Variasjon gjør seg og skaper liv.

For min del begynner det å fremgå som eneste mulighet på nåværende tidspunkt å samle på modular buildings og disse bilene når det gjelder utgitte sett fra Lego. Resten har jeg rett og slett ikke plass til, og ikke økonomi til å holde meg oppdatert på. Så det blir å kvitte seg med en del city og tog fremover tror jeg, og satse mer på løse klosser for mocs og disse nydelige settene. Detektivbyrået må på plass, men det er god tid ennå heldigvis! Nå skal først petshop i hus. Og mon tro om det ikke er mulig å sette sammen noen av de eldste husene med klosser fra Bricklink der eget lager ikke strekker til…?

Mens jeg var I London, var jeg innom både Westfield Shepperds bush og Stratford
Begge Lego butikkene hadde et display med to av de kommende ekslusive settene.
Ene Slave 1 romskipet fra Star Wars og Detective office modul huset.
Benyttet sjangsen til å ta 3 bilder av de.

Var innom København storen rett før stengetid på mandag på vei hjem fra London.
Fikk sett dette flotte eksemplaret og har notert det på ønskelista =)
Tok også et par bilder av noen fine byggeløsninger.

10246 - Detectivebureau by Eiker86, on Flickr

10246 - Detectivebureau by Eiker86, on Flickr

Fant delen som er brukt oppe på taket =)
[partimg]93575[/partimg] [part]93575[/part]

For et stilig hus, et hus med historie, noe å spinne rundt på hvis man vil lage et hus med sjel.

Noen som vet når dette kommer i salg?

Availble early January mener jeg det stod på den som var utstilt i LEGO Store København.