Navn?

Jeg satte først opp dette forumet mest som en test, men forhåpentlig kan det utvikle seg til noe permanent. Temmelig udemokratisk valgte jeg navnet Brikkelauget, men jeg ser gjerne at vi tar en mer demokratisk avstemning når det gjelder navn. Så kom gjerne med synspunkter og/eller forslag. Her er noen forslag:
Brikkelauget
Klossmajorene
LUGN - LEGO User Group Norway
Norske LEGO-entusiasters forening
Evt andre varianter av brikke, kloss, bygge osv. eller sammenslåinger som f.eks Brikkelauget LUGN.
Jeg har ikke tatt med Norske Byggeklosser,
men nå er det likevel nevnt. Confused

NLF aka Norsk Lego Forum
Eller Norsk Legoklubb Forum
Selv om det ikke er noen klubb enda da men… Rolling Eyes

Hei!
Æ syns no det burde være et presist namn, som det jo er. Passer egentlig bra.
Og undertittelen brude forandres: stryk “voskne” elelr til føy: også for voksne.
Æ liker ikkje brikke, fordi det likner for mykje på det utenlandske. (disse kinesiske tjuvkopier, f ek.s)
Klosslauget.
Ikkje særlig.
Hilsen
Micha
Æ, f. eks. burde kanskje hete isbjørn her også?

Hva med “LEGO-vikings”?! Twisted Evil Kanskje vi får trøbbel med LEGO men det sier jo litt om hvor vi er fra og kanskje litt om attityden vår?!

BØNNA wrote:
Hva med "LEGO-vikings"?!
Kult med vikings eller evt vikinger, men jeg tror vi bør unngå så direkte bruk av LEGO i navnet.

Brikkelauget er vel ett så godt norsk navn man kan få?
Jeg skjønte iallefall med en gang hva det handlet om straks jeg såg navnet. Ett sært navn for utlendinger, men så er jo vi nordmenn litt sære av oss også Smile

BBL= Brikke Bygge Laget (NBBL =Norges BBL)
BBF= Brikke Bygge Forum—NBBF
NKL=Norske Klosse Lag
NKF= " " Forum
Laughing

NKPF - Norske Klosse Patrioters Forum
PKF - Patriotiske Klossebyggere’s Forum (Ugh! lang)
NLFF - Norske Legofans Forum
LFF - Legofans Forum
KEF - Klosse Entusiaster’s Forum (KEF er dessuten et bra høytalermerke ;D )
KFF - Klosse FANATIKERE’s Forum
KBFV - Klossebyggernes Fantastiske Verden
Legomania
Klossomania
KF - Klossebyggernes Forum
NKF - Norske Klossebyggeres Forum
Klosseforumet
NKF - Det Norske Klosseforum
AKF - Anonyme Klossomaners Forum
Klossomanerne Forum
NKF - Norske Klossomaners Forum

F0NIX wrote:
Brikkelauget er vel ett så godt norsk navn man kan få? Jeg skjønte iallefall med en gang hva det handlet om straks jeg såg navnet. Ett sært navn for utlendinger, men så er jo vi nordmenn litt sære av oss også Smile
Helt enig, Brikkelauget er et framifrå navn på et norsk legoforum. Behold navnet!

Jeg må vel si at jeg liker navnet “Brikkelauget”. Et akronym hadde bare forsvunnet i mengden, en mengde som jeg forlengst har gitt opp å prøve å holde oversikt over (f.eks hvor noen legotogklubber holder til).
“Byggepladen”, “De Bouwsteen” og “1000Steine”, har jo til dels like sære navn som “Brikkelauget” for alle som ikke forstår språket. Dessuten er variasjon morsomt.