Mustang P51

Jeg har alltid vært en stor fan av Mustang P51 fra andre verdenskrig så det var på tide å få lagd en i Lego. Har lagd en versjon i digital designer tidligere: http://www.brickshelf.com/gallery/henningbirkeland/DigitalDesigner/mustangbak.jpg , men manglet noen brikker så var nødt for å gjøre noen justeringer, men ble ganske fornøyd til slutt.




Ikke ofte man ser en MOC med knopper pekende i alle retninger. En utrolig flott MOC.
Trodde ikke at gripehjulene som man bruker i girkasser kunne brukes dekorativt, men det er tydeligvis jeg tok feil. Skjønt, jeg har sett mange deler brukes på helt andre måter enn hva jeg først trodde man kunne bruke de til.

Steike! Den var rå Smile

ah… for en skjønnhet.
Jeg har også alltid likt P51 Mustang.
Gikk så langt at jeg bygde en i balsa og puttet en schvær nitro motor i den og litt fjærnstyring, litt pnaumatikk til å løfte hjulene og så slengte jeg den i lufta. Hærlig med knatrelyd når man trykket på avtrekkeren og såg det blinket i mitraljøsen. Var selvsagt navigasjonslys på den også (som kunne skrus av og på).
Ble lei den etterhvert og solgte den…
Den fløy pent og hadde fin lyd og såg pen ut. Men man kunne jo ikke ta den i fra hverandre og bygge noe annet av den. Så jeg gikk tilbake til LEGO’en Smile