Motorisering av Horizon Express

Seksåringen viste plutselig stor interesse for Legotog, så jeg hentet opp Horizon Express fra kjelleren og vi er i gang med å bygge. Men vi trenger jo motor! Lego Shop @ Home har alle delene som står på pakka untatt transformatoren. Og uten transformator kommer vi jo ikke så langt…

[set=8887]Den det står at vi skal ha, 8887[/set] later til å være den samme som [set=45517]45517, som finnes på s@h, men den er utsolgt.[/set]

Er det noen som kan foreslå alternativer (batteriboks i stedet for oppladbart)? Er det eventuelt noen av de norske Legobutikkene som har den på lager? Er det mulig å finne en som passer som ikke er fra Lego?

Ok, det ene spørsmålet kan jeg visst svare på selv, de har den på Brikkebutikken…

Da blir det vel kanskje to ordre, da, siden s@h har doble poeng og greier.

Du trenger ikke den oppladbare boksen og laderen. Du klarer deg fint med den standard batteriboksen:
bricklink.com/v2/catalog/ca … P=87513c01

Ellers funker det fint med en liten powerbank og en stepup konverter fra 5V til 9V.
GP 1C02A f.eks. Du får si ifra om du vil ha en sånn.

Haha. Nå ser vi hvorfor jeg ikke driver med tog, det var nesten helt gresk… :laughing: :laughing: :blush: :blush:

Mener du at man kan bruke en konverter mellom en powerbank og den oppladbare boksen? I så fall er jeg absolutt interessert i en.

Nei. powerbanken erstatter batteriboks. Konverteren er for å øke spenningen fra powerbanken (5V) til 9V som PF trenger.
Her ser du bilde av en type powerbank jeg har kjørt tog et par timer med, og konverterkortet. En 2x4 for skala.
Inngangen på konverter får en ledning med USB plugg som passer i powerbank og en ledning ut med PF plugg.
Send meg en PM om du vil ha, mye billigere enn en Lego boks :smiley:

[attachment=0]PB-PF.jpg[/attachment]