Møte, uke 9 2008

Hei,
LEGO World nærmer seg og vi bør snart møtes igjen. Helge foreslo uke 9 og det passer bra for både Bønna og meg. Mulige tidspunkter er da:

  • tirsdag 26.02. kl.20:30
  • onsdag 27.02. kl.20:00
  • torsdag 28.02. kl.20:30
    Er det flere som kan være med eller evt. på et annet tidspunkt?
    [Edit: fikset klokkeslettene, jeg hadde blandet dem]

Tirsdag passer bra for meg

Onsdag og torsdag passer bra for meg.

Damn :stuck_out_tongue:

Alle dagene passer for meg.
Møtet kan avholdes i hangar nr. 4 på Fornebu, der Legoworld skal arrangeres. (Lego Norge ordner med møterom)
Lokalene stenger kl 22.00, så jeg forslår at vi begynner litt tidligere; f.eks kl 19.00.

Da blir det uten meg! Sad

Bare for å klargjøre, onsdag og torsdag passer best for meg - jeg kan også på tirsdag. Very Happy

Kl 19 på Fornebu passer, tirsdag og torsdag passer best.
Håper det er mulig å ta med en MOC også… (og få kommantarer / forslag til endringer og lignende).
Den er for stor / kompleks til å “diskutere” via forumet.
-Birger

BØNNA wrote:
Da blir det uten meg! Sad
Vi kunne jo under tvil slippe deg inn senere... Razz Forslag til agenda: 19:00 Kaffe + GPP 20:00 Info om Legoworld 20:30 Befaring 21:00 Planlegging
Helge wrote:
19:00 Kaffe + GPP 20:00 Info om Legoworld 20:30 Befaring 21:00 Planlegging
22:00 flytte til Bønna og fortsette Wink P.S. MOCs er selvfølgelig velkomne!
Matija wrote:
Helge wrote:
19:00 Kaffe + GPP 20:00 Info om Legoworld 20:30 Befaring 21:00 Planlegging
22:00 flytte til Bønna og fortsette Wink P.S. MOCs er selvfølgelig velkomne!
Eller flytte til Bønna etter befaringen... Eller så kan de som ikke gidder å se på lokalene dra rett til Bønna.. Eller vi kan ta hele seansen hos meg, så kan Bønna komme når det passer, og vi kan holde på til langt på natt. Matija kan sikkert få lånt en prosjektor og vise bilder av hangar'n + presentasjonen av Legoworld. MAO: det er ikke så nøye for meg hvordan vi gjør det, men hvis vi skal starte 20:30 og må ut av lokalene 22:00, så blir det ikke så mye tid til å få gjort så mye.

Skulle dere ende opp på onsdag, så er det mulig jeg kan komme. Er på Gardermoen fra on-to, men har ikke hele planen spikret ennå.
Det får bli en bonus for min del hvis jeg klarer å komme fra. Noen som skal samme vei?

Jeg kan kun på torsdag, av de datoene som er foreslått.

Siden onsdag er den eneste dagen vi kan få besøk nordfra (noe som ikke skjer ofte), foreslår jeg at vi tar det da. I morgen prøver vi å reservere møterommet på hangaren (kommer tilbake med detaljer når de blir bekreftet).

Møterommet booket kl.19:00-22:00, Fornebu Indoor Golf Center, Snarøyveien 69 (møterommet ligger inne i kafeen). GPS-koordinatene til parkeringsinngangen er omtrent: N59 53.566 E10 37.233.
Jeg kjører fra Forskningsparken ca kl.18:45, om noen vil sitte på er det bare å si ifra (begrenset antall plasser Smile).

Hvilken dag?

Freddie wrote:
Hvilken dag?
Onsdag denne uken. Si i fra hvis noen trenger transport fra Drammen. (Michael: det kan være lurt å gi beskjed FØR møte begynner Very Happy )

Referat møte 27.02.08
Sted: Hangar nr. 4, Fornebu.
Møtet ble avhold for å formidle informasjon fra Lego Norge og for å planlegge Brikkelaugets bidrag til Legoworld
Lego har tatt initiativ til at Brikkelauget får en sentral rolle på Legoworld. De vil gjerne ha oss nærme inngangen, og vi får i prinsippet så stor plass vi vil ha. De mest aktuelle plasseringene er på to puttinggreener som er ca 10x20 og 10x36 meter. Det vil ikke være tillatt for publikum å gå inn på eller bak disse, så vi må bruke kantene for layouten. Midten av arealet kan eventuelt avskjermes med skillevegger. Det vil bli satt opp sperringer slik at publikum ikke kommer helt innpå modellene.
En mulighet som ble diskutert var å bruke det minste arealet til felles layout, og bruke deler av det andre til selvstendige modeller.
Hallen vil bli tilgjengelig for oss fra mandag 28. april, med mindre Lego trenger tid til å bygge opp underlag.
Matija begynner å designe layouten. Det er viktig at alle som skal ha med modeller melder inn disse så fort som mulig, sammen med hva annet man kan bidra med av skinner, baseplater osv. Det vil nødvendigvis være litt fleksibilitet i designet som kan/må tilpasses når vi bygger opp, men det vesentligst må være klart på forhånd.
Bjørn Erik tar ansvar for å avklare underlag med Lego. Ett forslag er å bygge opp med paller og legge sponplater med dybde på 2,4 m.
Hvor stort areal Brikkelauget vil ha/trenger må være avklart innen 1. April.
Hvis det er noen som trenger pappesker for transport av moduler, regner jeg med at jeg kan få tak i et antall esker med dimensjon 25x29x39 cm fra Lego, men da trenger jeg tilbakemelding om det raskt.
Navnskilt: Matija tar ansvar for å lage navnskilt. Skiltene blir to 1x6 tiles i mørk blå, med hvit skrift, som festes på en rød 4x8 plate. Vi har tenkt at den ene skal være for navn og den andre for sted (altså sted der man bor; Matija vil ikke at navnet på hjembyen sin skal bli offentlig kjent…)
Vi (Anne Jorunn) jobber med å få laget T-skjorter; kommer tilbake med mer informasjon om dette senere.
Lego vil gjerne at vi lager informasjonsskilt om modellene vi har med. Aktuell informasjon:
• Navn på modell
• Navn på bygger
• Nasjonalitet
• Antall klosser
• Antall timer brukt
• Kommentar (en kort kommentar om hvorfor bygge nettopp denne modellen)
(Størrelsen på skiltet vil være A5)
Hvis vi melder inn dette til Kristin inne 28. Mars, vil Lego få laget skiltene for oss.
Frem mot påske kommer Matija (+ Bjørn Erik og jeg) til å jobbe med å designe layouten. Det kalles inn til nytt møte før utgang av Mars, tidspunkt blir satt litt avhengig av hvordan fremdriften med layouten er.