Moduler

Et av temaene som ble diskutert på møtet var bygging av moduler for å kunne sette sammen større layouter på utstillinger og treff o.l.
Jeg har gått til innkjøp av 4 stk bord fra IKEA. De passer perfekt til toglayouten jeg bygger på en gang i blant. Bordplaten heter VIKA Persbo, måler 195x75 cm og koster kr 195,-. (Koster av en eller annen grunn 325,- hos IKEA i Sverige.) Platen er veldig lett. Mye lettere enn en sponplate. Det triste er at denne platen er på vei ut. Så de hadde bare 4 stk igjen på Furuset etter at jeg hadde vært der.
Til ben hadde jeg tenkt til å kjøpe de sammenleggbare bena VIKA Fälle, men prisen hadde gått opp noe sinnsykt siden jeg sjekka i sommer (nå kr 495,-), så jeg kjøpte i steden VIKA Curry til kr 98,-. Smile Det gir en bordhøyde på 73 cm. 70 cm ben + 3 cm bordplate. De som har litt bedre råd, kan jo koste på seg ben med justerbar høyde. Rolling Eyes
Ellers var det snakk om å standardisere på et grensesnitt mellom modulene på enten 3 stk 32-plater eller 2 stk 48-plater, m.a.o 96 knotter, også må man evt finne ut hvor det går vei og togskinner.

Toglayouten min kan inngå som en del av flere moduler:



Selv om den til en viss grad er transportabel, vil det nok ta et par timer å rigge opp og ned.