Modulbygg

Noen som kan gi meg historikken for Legos modulbygg? Hvilket bygg kom hvilket år… + annen mulig relevant informasjon

Og i den sammenheng, Grand Emporuim kom meg bekjent ut i 2010, hvis det kommet et nytt bygg i 2011, NÅR kommer det? Antar at det blir lansert ca. samme tid på året hvert år…?

…fant kanskje noen hint på Eurobricks:

But there are new modulars every March, so expect one no matter what.


Considering that the Green Grocer had a fire hydrant, and the Fire Brigade came the following year, I suspect that we’ll be seeing a post office next year (Grand Emporium had post box)

Høres fornuftig ut, vi trenger en sikkelig postfordelingssentral :wink:

Noen som har sett-, eller vet noe om dette toget?

toget kommer i april /mars og det kan kjøpes sammen med power functions for å få det i bevegelse.

ellers er det vel det du ser på bildet. vet ikke om det er så mye mer info enn dette?

og når det gjelder modulbygg så er ikke det avslørt enda. det kan også bli en dyrebutikk, men alt dette er foreløpig rykter.
så time will show :wink:

Du kan jo sjekke bricksets informasjon om modulbyggene her: brickset.com/search/?subtheme=Modular%20Houses

Takk for info begge to :slight_smile:

HOLY :open_mouth: Niiice train :smiley:

Men nei, har ikke sett toget før nå.

Så sant, så sant! Håper det blir lett tilgjengelig :wink:

Ja så dette toget på Eurobricks i forrige uke. Gleder meg vannvittig til å få kloa i det. Ser utrolig bra ut.

Ut fra bildet er det litt vanskelig å bedømme, så jeg spør dere som later til å vite litt mer: Er det toget til å kjøre med, eller er det ‘bare’ til pynt?

Jeg venter forøvrig i spenning på årets modulbygg, jeg også…

Det ligger ute et videoklipp hvor det kjører rundt (og rundt).

Det ligger også ute et bilde av en av de siste sidene i instruksjonene hvor det er vises til at man kan kombinerere med ett “tog-motor-sett”, (power function eller noe) for å utvide funksjonaliteten til settet.

Så jeg tror de har lagt opp til at man kan legge til en motor i toget uten så store problemer.

som jeg nevnte litt lengre oppi her: toget kommer i april /mars og det kan kjøpes sammen med power functions for å få det i bevegelse.
man kan altså kjøpe toget og i tillegg sette inn (eventuelt kjøpe om man ikke har) power functions og togmotor så toget kjører.
I tillegg viser det seg til at det kommen en ny togmotor som skal være sterkere.

og murky legg gjerne filmen inn her om den ikke skulle stride imot hemmligstempling.

[youtube]u54pSw3gSEY[/youtube]

Beklager at jeg ordla meg litt vagt. Spørsmålet var egentlig om dette går på de samme skinnene som resten av LEGO-togene. Ut fra det du skriver antar jeg at så er tilfelle. Takk for svar.

den misforsto jeg :wink: beklager den, men som du ser på filmen så er den jo kjørbar på vanlig skinner.
skinner medfølger heller ikke i esken da =(

Bare som en sidenote så ville det jo vært direkte teit av LEGO og plutselig begynne med en type togskinner som ikke er kompatible med dagens tog eller de eldre togene. Så jeg tror nok fremtidens LEGO tog også vil være kompatible med dagens skinnebredde. Det eneste som har endret seg igjennom tidene er hvor de motoriserte lokomotivene har fått strøm fra. Først var det en batteriboks som hang bakpå (4.5v) så kom vel en strømskinne som ble lagt i mellom de vanlige skinnene, deretter fikk selve skinnene metallbelegg og ble strømførende, nå er vi tilbake til plastskinner og en batteriboks bakpå. Alle disse togene kan kjøre på de samme skinnene og samtidig (ikke at jeg har sett det i praksis, men burde jo være teoretisk mulig).

Dessverre har ikke togskinnene i seg selv vært veldig kompatible med hverandre selv om skinnebredden har vært det samme igjennom tidene.

Selv gleder jeg meg også til dette nye toget.

Gleder meg også til neste modulbygg.
Det med at postkassen i det siste bygget skulle tilsi at det blir ett postbygg, tror jeg ikke før jeg ser det. Jeg for min del tror det er bare tilfeldigheter at det ble en brannstasjon etter at man såg en brann hydrant utenfor det bygget som kom før brannstasjonen.

Å fader, det blir et dyrt år for meg :laughing:

Jeg har tenkt samme tanke, virker litt søkt teori, men hadde vært artig om den stemmer. Virker jo som om Lego etterhvert etterkommer ønsker om en mer mangfoldig bylayout som ikke bare inneholder brann- og politistasjon.

Arkitekten; Det blir et dyrt år for oss alle :slight_smile: Men det er kjekt det, det betyr at det Lego kommer med mye good stuff :wink:

Selv om lommeboken min ikke ønsker det, ønsker jeg postsenter