Mod av VW T1 og MINIen

Mottatt diverse bestillinger i posten de siste dagene. Idag ankom siste bestilling fra Bricklink,
så da var det bare å fullføre mitt lille prosjekt. Ble en fargeforandring på VW’en og endel krom her og der.
Minien har også fått seg no bling… =) Bilder forklarer mer enn 1000 ord, så slenger de utpå her =)

Vekk med det røde

Inn med det blå. Måtte gjøre små endringer med det blåe siden enkelte av de røde delene ikke var å finne i blått. Blir imponert om noen klarer å se hvilke deler det er snakk om =)

Her har den blå fått seg en runde med krommet Lego + noen små modifikasjoner med støtfangeren

Den røde sin tur

Her har også minien fått krom på seg. Har planer om å gjøre det samme med Ferrarien, men venter å ser om det dukker opp et kit til denne :stuck_out_tongue:

Woow!! :open_mouth: Det ble nais :smiley: Crom var prikken over i’en på det settet!

Bestillte du på Crome Block City på BL?

Det ble jo helt strøkent!

Dette ble veldig kult!
Jeg har jo også to slikt T1 Camper Van’er, kanskje jeg skulle bygget opp den andre i en annen farge? Vet du om det er mulig å utføre i andre farger også?
Finnes det ferdig farge-konverteringskit?
Og har du link til det chrome-kittet du brukte. Litt usikker på om jeg vil ha chrome da det liksom blir litt non-lego. Men det er fryktelig pent :slight_smile:
Var det ett eget kit til Mini’en også?

Chrome kit’ene kjøpte jeg innpå http://www.blingblingbricks.com/index.php
Bestilte også noe fra Crome Block City ja, men det var ikke snakk om så mye.
Om du ser på bildet under så er det som ligger løst på bordet de delene jeg kjøpte fra Crome Block City, mens
det zip lock posen var det som fulgte med 10220 Chrome kittet.

Skulle jeg bestilt alle de delene som kom i kittet på BL, ville det ha blitt MYE dyrere enn det ferdige kittet. Måtte sikkert også bestilt fra ulike selgere, og fremdeles manglet deler. (testet dette ut uten å bestille da selfølgelig). Men ser ut som de som har krommet legoen til kittet kunne hatt noe å lære av f.eks Crome Block City. Ble litt brå avslutninger på krommet fra Hong Kong, men absolutt brukbart.

Ble ganske fornøyd selv også =)

Hmpf… med dagens dollarpriser så er det ikke noe lukrativt å kjøpe i utlandet…
Men takker for linkene uansett.

Tror jeg skal forsøke meg på en farge-endring først. Mulig jeg har de delene som trengs. Er jo bare å ta frem delelista og gå over alt som er rødt og bytte det til den fargen man ønsker… tro om det finnes noen enkel måte å sjekke hvilke farger som er mulig å bruke?

Om du har flere som du har bygget, og du ikke bryr deg om kostnaden det blir å bestille deler til å skifte farge, så ville jeg slått til =)
Ser ut som det lar seg gjøre å bygge i de fleste farger, bare se Her. Men er sikkert bygget på alternative måter om det er deler som ikke finnes i de forskjellige fargene…

Tror ikke det finnes fargekonverteringskit. Jeg byttet farge innpå LDD. så laga jeg byggeveiledning som jeg viste i html. Da hadde jeg lista over alle de blå delene som trengtes. Så laga meg ønskeliste på bricklink, hvor jeg deretter bestilte fra forskjellige folk innpå der…

Om du lager en annen farge enn blå, vil jeg gjerne se resultatet… :slight_smile:

Må alle røde deler byttes? Det er vel kanskje noen som ikke synes?
Den 2L Technic Axle og det røde strikket er iallefall to deler som jeg tror ikke er nødvendig å bytte.

Er nok noen røde deler som det gjerne ikke hadde vært nødvendig å bytte, men tok meg ikke tid til å finne helt ut av dette. Noen av delene sees innvendig når man tar av taket, så om det ikke er så nøye hvordan det ser ut inni når man tar av taket, så kan det sikkert være noe å hente på det. Selv har jeg kun to røde deler igjen på bilen. Den ene er den du nevner og den andre en rød technic pin som sitter i motoblokka…

Neste steg etter fargemodifisering blir å sette inn PF motor og styring :slight_smile:

Nice! har tenkt på no styringsmekanisme jeg også, men ikke komt så mye lenger enn tanken :stuck_out_tongue:
Ser det er endel lure løsninger der ute der det ikke ser ut som man trenger å modifisere hjulbuen for å få plass til å svinge…

Holder på med det samme selv.

Har ikke fått alle delene jeg har bestilt enda. Blir ikke krom her.

Ser du har brukt 5 høyder med buede klosser bak. Var det mye styr i forhold til de 3 avrundede platene som ikke finnes i blått?

Jeg kommer til å bygge en variant i gult og sand green i tillegg til blått. Så har jeg lyst til å bygge i Med Blue og Med Azure etterhvert, men her mangler det litt for mye deler enn så lenge.

Siden det var tre av disse buede 3x3 platene i rødt på hvert av de bakre hjørnene, så gikk det akkurat opp med en ekstra buet klosse istedenfor. så for å fylle inn tomrommene det ble der hvor disse platene var, brukte jeg totalt 6x 1x3 blå plates, 6x 1x2 blå plates og to ekstra av disse 2x2 buede klossene. Prøvde meg frem i LDD for å finne beste løsning. Var en ganske enkel sak. Utenom dette så fant jeg ikke 1x12 plates i blått, disse var det 7 av i rødt, så isteden benyttet jeg 2 stk 1x6 plates etter hverandre som en erstatning til disse (totalt 14 stk blå 1x6 plates)

Høres tøft ut. Hold meg oppdatert og legg gjerne inn bilder av resultatene =)

Ser forresten at du mangler en hvit 1x1 plate på den blå bilen :slight_smile:

Hvor da?

Det lurer jeg også på, hvor da? En annen ting jeg la merke til nå var at på den blå som jeg kjøpte i år, har 2stk 2x4 tiles på taket, mens den jeg kjøpte i 2012 ikke har disse. Så Lego har faktisk gjort en endring på dette settet… :stuck_out_tongue:
Edit: Joda, fant ut hvor den delen mangler (skal si du følger med/studerer bildet nøye)… får gå og finne den og komplettere settet :stuck_out_tongue:

duverden! Det tok meg nesten flere timer å finne den manglende 1x1 platen! Ble jo nesten litt morsomt med letinga, satt mange minutter i går og tenkte at nå har det rablet for eminate :wink:
Men i dag så gikk det bare noen sekunder og så oppdaget jeg også den.
Ikke si hvor den er, kan jo være morsomt å se hvor lang tid det tar for resten av folket oppdager det :wink:

Oppdaget forresten i går at jeg hadde enda ett sett med en mini stående her ubygd. Hadde helt glemt av den esken :slight_smile:

Noen har tydeligvis bedre detaljsyn enn meg…

[size=85]Kilde: Foolish Lego[/size]

…for makan til irriterende greie som at jeg ikke finner den manglende :hvite: 1x1-biten er det lenge siden jeg har vært borti! :angry:

[size=85]Kilde: Mirror.co.uk[/size]

EDIT: Det skulle jo stått hvit bit… Det er jo en blå bil… Vanskelig dette. :wink: