MOD: 3221 LEGO City Truck

Dette er en modifikasjon (MOD) som ikke går så mye på utseendet. Forsøkte å holde utseendet på Trucken så mye som mulig lik originalen. Derimot har den fått innvendige modifikasjoner. Dette er versjon 2 av 2. Se også neste tråd om MOD av 7848 som er den første versjonen.

Denne versjonen laget jeg nå i jula. Har litt problemer med overføring av kraften fra motoren og ned til hjulene. Har her brukt strikk, men det gjør at bilen blir veldig treg som dere ser av videoen under. Skal forsøke å få laget en ny versjon av denne for å mer fart i den.
Svinginga er også veldig dårlig på denne versjonen. Det er veldig liten svingradius på denne. Skal forsøke å få gjort noe med det også. For å få til det må jeg gi mer plass til fronthjulene å bevege seg. Og som dere ser har jeg allerede måtte fjerne hjulbuene for å få litt plass til bevegelsen.

Her er det originale settet [set]3221[/set]

Men bilder sier jo mer en 1000 ord, så her er noen bilder av saken: (klikk på bildene for å se større utgaver)

Flere bilder finnes her.

Og her er en videoer av den i aksjon:
youtu.be/NY7dr7rC14M
(Beklager de mørke videoene, men har ikke funnet ut åssen jeg kan justere det. Bruker iPhone for å ta opp med).

Og da var allerede versjon 2.0 på plass :slight_smile:

Mye bedre fart, samme som på den Toys’R’Us trucken og det er nå fast aksling (via noen tannhjul) fra motor til hjul. Har også laget litt bedre plass for fronthjulene til å bevege seg, så nå ble det atskillig mer svingradius.

Her er videoen av denne nye, bare for å vise styringen. Hastigheten på videoen er kjappere enn tidligere, men den kjører ikke maks hastighet her.
youtu.be/nzC7qWpi8vA

Fant en kreativ løsning, men det blir vel neppe plass i fronten på denne. Men kanskje du finner noe inspirasjon.

brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=486396

Det var en kreativ løsning ja. Og faktisk har jeg kommet frem til noe lignende selv. Men som du sier, det er ikke plass til noe slikt i den Trucken. Gikk faktisk med tanker om å modde den bussen da jeg har flere av dem i forskjellige farger :slight_smile:
Men den styringen som jeg laget som ligner den der er smalere og med mindre hjul. Men jeg satte motoren på toppen og da ble den litt vel høy. Det var smartere å sette den bakover. Skal se om jeg ikke klarer å fikse det på min utgave også.
Har også funnet en kreativ måte å lage drift på bakhjul. Men se mer om dette i tråden om Micromotor biler, oppdaterer den tråden i løpet av helgen.