MOD 10243 Parisian Restaurant

Her har jeg bygget en modifisert utgave av 10243 Parisian Restaurant basert på bindene fra Lego som var tilgjengelige før settet ble lansert. Huset ble her bygget i Sand Green og jeg manglet klossen som brukes som blomsterkasse samt noen av plantene. Dessuten hadde jeg ikke rød-brune 3x2x1 vinduer tilgjengelig og valgte derfor mørk grønn som erstatning. Største utfordring var partiet under vinduene i andre etasje hvor det er brukt “white modified plate 2x2x2/3 with two studs on side” uten at dette er direkte synlig på bildene. De tre takvinduene på baksiden er flyttet litt ned da jeg manglet noen klosser også her.

Pent!! Gleder meg til å få originalen(e) i hus, det er et virkelig praktbygg!

Noen som ikke klarer å vente? Fint bygd. Gleder meg til jeg kan bygge den og.
Steinar.

Jamie Berard har desiget dette flotte settet, og det er lagt ut noen bilder. Jeg liker godt løsningen med de små søylene på fasaden i første etasje. Jeg måtte lete litt for å finne “modified plate 1x1 with clip vertical type 1 or 2 thin” som passer inni to stykker “panel 1x1x1 corner” som står mot hverandre. Jeg syntes det kunne være en ide å forsøke og forstå bildene i 3D slik at bygget kunne gjenskapes uten byggeinstruksjoner. Det var også en utfordring å få tak i alle delene slik at noen kompromiss måtte til.

Veldig flott Tore og takk for sist!! Gleder meg også til originalen kommer, og håper på rask ekspedering slik at den kommer før jul :smiley:

Christian

Hvor er det dere bestiller dette hen? Var innom nettsiden lekestallen og så det ikke der.

Settet 10243 Parisian Restaurant skal komme i januar 2014. Jeg har ikke funnet noen nettsteder hvor dette kan bestilles nå, men jeg tror muligheten vil komme i nærmeste framtid.
Det originale settet inneholder mange klosser i fargen “olive green”, mens den modifiserte utgaven som er vist ovenfor er bygget i fargen “sand green”. I tillegg er det introdusert en del andre justeringer da huset ble bygget med klosser jeg hadde tilgjengelig. Jeg synes det er motiverende å bygge modulhusene fra Lego i forkant av lanseringen da det kun er enkelte bilder tilgjengelig og det kan være en utfordring å forstå bygget i 3D. Og så er det selvsagt interessant å sammenligne med løsningen som blir tilgjengelig idet Lego lanserer det originale settet sammen med byggeinstruksjonene til dette.

Er man VIP på LEGO sitt program så åpner bestilling av settet på mandag sies det.

Tror også 10241 Maersk Line Triple-E kommer til mandag for VIP medlemer.

Vi får se

Steinar

Fin MOD og artig måte å bygge på:)

Bra utført Tore!
Baard

Fin mod du har laget av sett 10243 :slight_smile:

Så fin! Skjønner godt at du ikke klarte å vente til settet kom i salg :slight_smile:

Birgitte