[MOC] Space police 1 - Sector command

Da har jeg vært syk noen dager og endelig hatt tid til å ta noen bilder av denne moc’en. De fleste av dere har vel alle sett den på Bygge Landet, men legger den ut her for de som ikke har.

[Om MOC’en]
Tanken er at dette skal være en sentral kommandopost som spae police opererer utifra. 2 stk [set]6986[/set] kan docke med skipet og det er landingsplass til de mindre skipene på bakparten, samt en docking bay for mindre shuttles.

3 prison transport enheter kan lagers bakpå og en egen lastearm kan løfte fengselsmodulene opp og ned og lagre dem på innsiden.

Fremre del består av 3 moduler. To sentinel moduler som er hovedvåpnene på skipet, men som kan deployes og bevokte et område samt et fast pursuit fartøy.

[Egne betraktning]
Generelt er jeg ganske fornøyd med denne, men den lider under en rekke “bli ferdig til bygge-landet” problemer. Spesielt bakdelen er mindre pen og litt for firkantet. Er også en del steder hvor “neo-space police” forsøkene mine blir litt for avrundet og fancy i forhold til originalen. Jeg ville skape en glattere og mer moderne (lego brikke wize) look. Noen steder har jeg fått det til, andre ikke så bra.

Modellen skal nå destrueres grunnet plassmangel, så noen utbedringer og versjon 2 blir det ikke.

[Bilder]









Den hadde jeg ikke sett :smiley: Utrolig bra laget!!
Hadde gjort seg med litt belysning bak di røde vinduene? :open_mouth:

Veldig flott modell så den på bygge landet i fjor,noe lys bak de røde vinduene hadde vært pent mener jeg.
F.eks lys fra lego selv eller lysdioder inni.
:smiley:

Stort er alltid bra, husker denne fra bygg landet, et godt gjensyn og artig å få kikke litt nærmere på den.

Steinar

Fantastisk modell. Enig med Andrew og Tog Freak med lysene.

Fantastisk flott skip! Og selv om du Gahrian er en kjempefotograf så må jeg likevel si at de var mye bedre å se det live på “Bli med å bygge landet”-eventet på Fornebu i 2012. Uansett flott at du dokumenterer dette byggverket med fotografier før skipet blir demontert.

Synd du skal ta det ifra hverandre, men jeg vet selv hvordan det er å ha plassmangel. Men nå har du jo masse deler i den rette fargepaletten så kanskje vi ser noen mindre skip fra deg i fremtiden? :slight_smile:

Herlig!

synd den må under øksa, men som F0nix sier, da oppstår det vel noe annet av delene

Veldig bra!
Liker godt når man tar sett fra LEGO og bygger noe rundt det - spesielt når det blir så bra som dette:D