MOC fra en 2009 årgang

Jeg har en 2009-modell i huset, som bygger og bygger. Han kom ut med denne her for leden. “Pappa, se, jeg har bygd en gressklipper!”
Jeg er selvsagt så objektiv som en lego-far kan være, men jeg ble imponert over 5-åringens moc.

[attachment=2]Bilde 1.jpg[/attachment]

[attachment=1]Bilde 2.jpg[/attachment]

[attachment=0]Bilde 3.jpg[/attachment]

Ja, det var imponerende!

Er det virkelig laget av en 5-åring? Den var jo skikkelig smart laget :slight_smile:

Takker! (ikke at jeg skal ta æren her)

Jeg tenkte det samme selv.
Ja, den er lagd av ham helt alene, uten innspill, tips, hjelp eller noen verdens ting. Ikke vet jeg hvordan han kom på ideen om å lage en slik gammel dytte-gressklipper heller. Vi har ikke en slik.

Han har hatt et par moc’er tidligere der jeg har tenkt at de er kreative, så derfor tenkte jeg nå at dette skulle jeg legge ut på brikkelauget. Det bygges stort sett absolutt hele tiden, og han kan sitte med noen få klosser i lang tid for å prøve å finne ut nye måter å sette de sammen på. Noen ganger fungerer det bedre enn andre.

:open_mouth:

Jeg synes sjuåringen av og til kommer opp med noen fiffige moc’er, men det går mer på ideen enn på byggeteknikk. Dette var jo riktig imponerende på begge punkter!

Den var jo ganske kreativt laget. Man ser jo hva han har tenkt på.
Kanskje han har sett en av disse dytte klipperene på Barne TV eller andre steder.

Konge!

likte byggeteknikken - særlig kombinasjonen med krusene og 1x1 rund, og den pneumatic T-koblingen kommer nok til nytte i flere MOCs fremover!

Gressklipperen har mange detaljer fra en virkelig dytteklipper :sunglasses:

HA! Den var skikkelig snasen! Og det var en kreasjon han som 5-åring godt kan være stolt over, ja, jeg ville vært stolt av å komme opp med en sånn ide selv (og jeg er en del år eldre en han) :smiley:

kul sak. Det er gøy å se hva som komme ut av min egen (snart) 5-årings byggeprosesser. Men denne var virkelig noe å være stolt av.

Kreativt og bra løst! Du har all grunn til å være imponert og litt fornøyd med 5-åringen din her ja:)
En ting som stadig imponerer meg med barn, er muligehetene de ser i elementer (og andre ting).

2009 årgangen har nå blitt 11, og prestasjonen til 5 åringen er kanskje vanskelig å overgå.
Men gleden ved å lage ting, gjerne smått er fortsatt stor, og det er stas å dele det med resten av verden!

Seilskip, med kanoner på nedre dekk og sammenrullede seil
[attachment=6]IMG_1701small.jpg[/attachment]
[attachment=5]IMG_1702small.jpg[/attachment]

Undervannsbase i miniatyr
[attachment=4]IMG_1703small.jpg[/attachment]
[attachment=3]IMG_1704small.jpg[/attachment]

Fjellknaus med foss, fisk i vannet og en fugl
[attachment=2]IMG_1705small.jpg[/attachment]
[attachment=1]IMG_1706small.jpg[/attachment]
[attachment=0]IMG_1707small.jpg[/attachment]

Denne siste har lillebror (2011 årgang) og jeg lagd sammen. God jul!
[attachment=8]IMG_1691small.jpg[/attachment]
[attachment=7]IMG_1697small.jpg[/attachment]

Så flink han er! Veldig moro å se hva han får til! Forstår at far er stolt og glad også :wink: Selv har jeg funnet ut at det er bare en eneste nedside med at arvingen er så glad i Lego - og veldig produktiv: Han bygger fortere enn han rydder… Men jeg holder ut ryddinga, for en dag… En dag gjør han det sikkert sjøl…

“The Force is strong in this one!” :slight_smile: