MOC: Elektron II RO-RO skip

Elektron II RO-RO skip

For ett par år siden ble det i forbindelse med kraftlinjeutbygging bygd ny transformatorstasjon her i bygda. Transformatoren ble fraktet på en spesialtrailer som kom pr båt. Dette inspirerte meg til å bygge denne MOC’en. Byggetid (inkludert ventetid på deler) var ca 3 måneder. Modellen er ca 140cm lang og er av RO/RO-skipet Elektron II som er eid av Statnett Transport. Legger ut noen halvbra bilder i dag. Det er har vært meningen å bygge ett passende diorama, men inspirasjonen har latt seg vente på :frowning: . Det blir vel en gang det også, og da kommer nye bilder :slight_smile:

Mkh (Med Klossete Hilsen)
Trond









Imponerende byggverk! Velkommen til forumet også :slight_smile:

Absolutt imponerende! Gratulerer med prosjektet!

Nice!

Staselige greier! Er du sikker på at ikke denne skal ha seg en tur til Trondheim neste helg…? :wink:

Veldig bra laget!

Denne burde jo bli med på “På kloss Hold” i Trondheim neste uke.
Bli medlem og kom :smiley:

Kjempekult!

Kult! Er ikke så mange som lager båter på denne størrelsen, så det er morsomt å se at det kommer flere her. Den jeg har sett lage båter på den størrelsen tidligere er andy16806.

Jeg liker spesielt at skipet er så detaljert rundt styrhuset. Båten ser veldig realistisk ut og jeg lurer på om du har bygd den etter en virkelig båt som ser slik ut?

Takk til alle for fine ord! Jeg hadde ikke fått med meg at det var happening i Trondheim før for noen dager siden, så det var liksom ikke med i planene. Båten er en modell av Elektron II som eies av Statnett Transport og er bygd så tett opp mot orginalen som jeg fikk til.

Bildet er lånt fra FleetMon.com

Fin modell!
Denne bør bli stilt ut på PKH!

Men nå er det i planene dine? :wink:
Velkommen er du i alle fall! Send meg en PM om du får til å ta turen, så finner jeg plass til modellen din og legger deg inn i antallet for mat mm;)

Wow! Tenkte på det første bildet at dette da ikke var lego. Så virkelig ut som sånn vanlig modellbåt man ser. Utrolig bra bygget :slight_smile:

Bra jobba. Virkelig flott modell!