Mixels i Norge?

Noen som vet om Mixels-serien [BL ] kommer til Norge? Og eventuelt når?

For å svare meg selv, ser nå at de er til salgs også i den norske Lego-butikken på lego.com.

39.90 pr stk. Grei pris for de små settene.

shop.lego.com/en-NO/LEGO-Mixels-ByTheme

Kanskje noe sent men fant de i BR leker på Oslo City i Oslo i alle fall. Sikkert alle andre nå :slight_smile:
Kjøpte med meg tre. En av hver sort.

I mail fra BR står det at de er eksklusivt hos dem, så ikke så mye vits å lete andre steder, kanskje.

Kjøpte en i går, ganske kul modell med mange artige brikker. Kan nok fort bli fler av dem…

Noen som har sett serien på CN?

Tror jeg går til innkjøp av flere selv. Man kan se litt av serien på Mixels siden.

Likte de nye klossene som brukes til armer og ben. Men hadde sett disse på Seacow settet på Metal Beard figuren der.
øyne var også en ny type.

Så lurt av meg å velge gavekort hos Toys’R’Us for litt siden da, i stedet for BR.
facepalm

Jaja, de er jo ikke så dyre, så får vel plukke opp noen, bare jeg får somlet meg til sentrum.

Bestilte disse fra S@h, like greit istedenfor å måtte risikere flere turer for å få med seg alle 9. God unnskyldning for å spe på med noe annet småtteri også for å få gratis frakt og ekstra polybag. :laughing:

Litt spent på disse nye klossene, gir jo litt nye mulighter.

Ja, er vel egentlig det det blir til for min del også, tenker jeg.
Så får man jo VIP-poeng også. Som jo er en slags rabatt.
Huff. Får vel legge inn en bestilling.

Jeg hadde 3 Mixels igjen å kjøpe. Disse tok jeg via Lego og VIP poeng.
De ble gratis. Eventuelt bare frakt. Får de i ettermiddag. De kom i turbo fart. Bestilte onsdag ettermiddag. Valgte tregeste valget og de kommer i dag.
Bra er jo det. Lego skuffer ikke atter en gang !!!

p.s har fått de i hus. Det ble uten frakt å betale.

Fikk mine 9 på mandag, artige, men rart at de ikke benyttet seg av de nye leddene til armene også. Er jo ikke så veldig artikulerte akkurat…

Der har vi egentlig bakgrunnen for Mixels. Hvis man har lest litt på Mixels siden så er de nok laget slik at de må Mixes for å overkomme problemer, les evner en Mixel ikke har. Det skjer også i tegneserien. Har sett 2-3 episoder.

Har ikke kommet dit enda at jeg har prøvd å lage min egen Mixel.

Fikk plutselig lyst til å lage min første Mixel kreasjon. Det er en Eletro type maxel
Har fått kalle navnet Mixel Trollet. :slight_smile:

https://onedrive.live.com/redir?resid=5228ED01047EC2C9!850&authkey=!ALxvkhdT5uTXS9Y&ithint=folder%2c.jpg

Det er Mixels konkurranse hos BrickSet nå hvis du vil forsøke deg: http://brickset.com/article/10631/mixels-building-competition-win-a-lego-house

Det var den som fikk meg til å eksperimentere med en type av Mixels.

Nå har Mixels forsvunnet fra (norsk) Shop at home. Noen som vet hvorfor?

Fra dansk og britisk også, som jeg sjekket som stikkprøver.
Men finnes fortsatt på amerikansk.

Er dette noe som pleier å skje?

Jeg sjekket på Lego Shop og søkte Mixel og fikk opp en del av de. Det var de norske sidene med engelsk tekst.

Rettelse. De er der men man får ikke kjøpt de. Utsolgt.

Jepp, Mixels serie 1 & 2 ser ut til å være utsolgt fra S&H. Tydeligvis ikke lurt å vente for lenge med å bestille, tenkte å bruke disse som fillers for å få gratis frakt på småbestillinger. Heldigvis fant jeg dem i butikk i Tyskland.

Har noen få ekstra av et par serie 2 figurer, kan selge til kost hvis noen er i beite. Si ifra hvis du er interessert, så sjekker jeg hvilke det er.

Jeg mangler 41516 Tentro, men skal stikke innom BR-leker på Oslo City i morgen og sjekke om de fortsatt har den.
Fikk tak på resten av dem i Tønsberg.

Men, får de ikke slikt inn igjen? Kjører de bare en produksjonsrunde?

Virker som de kjører samme modellen som CMF, uten at jeg har lest det noe sted.

Så vi kan konkludere med at når noen LEGO sett selges FOR mye av så begrenser LEGO-selskapet det med å avgrense hvilke land som får lov å selge dem? Istedenfor at de bare produserer mer og selger mer…
Mulig at det tar for lang tid fra ett sett er ferdig produsert til det er i butikken og da først ser hvor populært det ble og at det da blir for dyrt å starte opp produksjonen igjen…