Minifigures serie 10 og 11

Det går en del rykter om serie 10-figurene, bl.a. dette bildet (her fra Toys-n-Bricks):

Ifølge TnB er bildet laget fra Bricksets deledatabase (som igjen henter info fra service.lego.com) og kombinert etter beste evne til 16 og en halv figur. AFAIK er trekkoppsoldaten (nr 2) ment å følge med en bok og IKKE en del av serie 10. Senere dukket dette bildet opp, tydligvis snikfotografert fra en lukket stand:

Man kan se noen forskjeller fra det første bildet, det er tomahawk-krigeren som skal ha hanekam og ikke motorsykkelmekanikeren (som ser ut til å ha et standard piratskjerf), baseballspilleren har lue og paintballgubben har skibriller. De offisielle (?) navnene er:

Trendsetter
Skydiver
Sea Captain
Roman Commander
Motorcycle Mechanic
Decorator
Paintball Player
Grandpa
Sad Clown
Librarian
Tomahawk Warrior
Medusa
Warrior Woman
Bumblebee Girl
Baseball Fielder
Revolution Soldier

Serie 10 skal visstnok også inneholde noen ultrasjeldne forgylte figurer, det er ikke helt klart om dette er en egen figur eller gullvarianter av de andre. Ifølge et bilde på Brothersbrick er det bare snakk om 5000 i hele verden, noe som virker latterlig lite (spekulasjoner antyder en per 100. eske). Skal de være så sjeldne mener jeg de burde ha vært ekte gull, men da hadde det vel vært litt for lett å kjenne det på vekta…

Samtidig har navnene for serie 11 også lekket ut:

Yeti
Evil Mech
Welder
Lady Robot
Jazz Musician
Constable
Holiday Elf
Bavarian Lady
Scarecrow
Mountain Climber
Grandma
Tiki Warrior
Gingerbread Man
Barbarian
Dinner Waitress
Scientist

Selv merker jeg at jeg er ganske lei dette sirkuset, jeg kjøper færre og færre figurer for hver serie, og har bare serie 1 og 2 komplett. For meg var “the shark-jumping moment” da jeg lette flere ganger gjennom serie 8 i for å finne de få jeg ville ha (lederhosengubben, forretningsmannen og flaggermusen), jeg kjøpte en og endte opp med piraten (forøvrig første gang jeg har bommet på en figur siden serie 3). Ikke den verste figuren å få, men jeg har masse pirater fra før. Jeg har så langt ikke kjøpt noen av serie 9, mange av dem er kule men ikke kule nok til at jeg gidder å stå i butikken og fomle mer med de posene (kommer nok heretter stort sett bare til å kjøpe disse når jeg skal fylle på en liten Bricklink-bestilling). For serie 10 er jeg stort sett interessert i kapteinen, gamlingen og motorsykkelmekanikeren, og i serie 11 muligens “constable” og “barbarian” (får se nærmere når bildene dukker opp).

Er det forresten bare jeg som synes “kostyme”-figurene er blitt kjipe? De første (gorilla og Godzilla) gikk det jo an å få til å se ut som “the real thing”, men det funker jo ikke med kaninen, høna og biedama. De kan brukes til karneval og reklamemaskoter, men det er stort sett alt.

Det ser ut som om de i serie 10 og 11 vil legge inn 5000 gullfigurer, som ekstra sjeldne figurer å jakte på, som du nevnte, og jeg synes det er dumt.

Folk kommer til å kjøpe opp esker bare for å selge dem til en høy pris senere.

Så egentlig “bra” for Lego, de selger jo mer, men for samlere så blir det jo dyrt.

Det kommer litt ann på kampanjen og hvordan disse “gullbelagte” figurene blir fremlagt =)

Hvis det hadde dreid seg om små barn hadde det vært en annen sak, men i voksen størrelse blir disse figurene litt for kinky for meg.
Jeg tenker “Furries” …

(Advarsel: Hvis du ikke vet hva jeg snakker om, så kan det være greit ikke å google “Furries” på jobb.
Hvis du vet hva jeg snakker om, så forstår du hvorfor det kan være greit å unngå å slå opp denslags på jobb.

Don’t go there :stuck_out_tongue:

Er nå ikke bare “furries” som kler seg ut i dyrekostymer heller da :wink:

Nuvel… Jeg syns de er morsomme jeg :smiley:
Og man må jo bruke kreativiteten :wink: Jeg har sett ganske mange kreative bruksområder for disse kostymefigurene…

Da tør jeg nesten si at det ikke er minifigurene det er noe galt med :wink: