Minifig serie 9 fordeling pr boks á 60

Ser nå at det er en annen fordeling i serie 9 enn de tidligere 8 seriene. Tidligere fikk jeg alltid minimum 3 komplette serier i en boks med 60 minifigs.
Min eske var stemplet med 142B2. Dette nummeret finnes stemplet i sort blekk på yttersida av den brune pappesken, det finnes også stemplet inn under den “butikk-esken” som er innafor der og helt nederst på baksiden av hver pose. Nummeret er ett slags batchnummer har jeg lest, så det kan selvsagt variere. Men alle tre eskene som kom hit til NordNorge fra Brapris.no hadde samme stempel.

Iallefall, her er fordelingen på de figurene jeg fikk i settnr 71000:
2 stk Waiter
6 stk Cyclops
2 stk Hollywood Starlet
6 stk Heroic Knight
4 stk Roman Emperor
6 stk Policeman
4 stk Chicken Suit Guy
2 stk Roller Derby Girl
2 stk Fortune Teller
4 stk Judge
6 stk Alien Avenger
4 stk Mermaid
4 stk Battle Mech
4 stk Mr. Good and Evil
2 stk Forest Maiden
2 stk Plumber

Ellers er jo min generelle kommentar til figurene at det er veldig mange bra figurer her! Liker politimannen spesielt.
Var bra å se at det var studhull under rulleskøytene. Det gjør at jeg ser for meg at skøytene kan brukes til mye forskjellig. Av andre deler syns jeg den capsen til han “domannen” (Plumber) er flott, og den er jo ikke dum den “sugekoppen” heller :slight_smile:

PS! Dette er ikke tenkt som en byttetråd, men for å utveksle erfaring om fordelingen pr boks med 60. Kanskje andre har en annen fordeling, hva er eventuelt batchnummeret på disse?

Serie 9 kommer i to versjoner: strip og box.
I strip-kartongen er det 5 stk remser som kan henges opp.
Jeg har fått strips p.g.a en feil, men fordelingen av minifigs
er visst eksakt lik.

Jeg så Serie 1 i “strips” hos en forhandler i Italia i 2010. Så det har kanskje vært en mulighet (i andre markeder) hele tiden?

Jeg har også sett disse stripene i butikker, men viste ikke at disse kom i bokser med 60 poser hver.
Kan ikke huske om jeg såg disse på de første seriene, men har sett dem av og til på de siste seriene. Er spesielt Brio og Toy’r’Us som jeg har sett disse på.

Dette er den nye fordelingen ja. Den er lik for alle bokser. Det er sagt at det skal fins en boks med 30 minifigurer i nå, som da har halvparten så mange av hver figur, og det er årsaken til ny fordeling, som gir partall av alle figurer.

Hei
Kan bare bekrefte det som skrives her ang striper, bokser og antall.
For alle som samler på minifigurer er dette ingen god nyhet, fordi det minsker sjansen for å finne den figuren du mangler.

Eskene med 30 stk tror jeg ikke er tilgjengelig i Norge? Har de ikke i katalogen eller i Legos forhandlersystem, men de tilbys kanskje kun til ett større marked… (som med mye annet fra Lego).

Blir spennende å se om de fortsetter med denne fordelingen når series 10 kommer i august…

Mvh
Vegard

Svaret jeg har fått ang. dette er at de visstnok har rota litt med informasjonen til forhandlerne, så de fleste forhandlere vet ikke engang at de finnes :stuck_out_tongue: Du bekrefet jo akkurat det nå :wink:
Men ellers er det ingen andre steder enn fra Kim i LEGO Community at jeg har hørt om disse, så jeg aner virkelig ikke noe annet enn det han har fortalt meg.

I dag fikk vi en eske av disse i butikken der jeg jobber, Men den var mye mindre en normalt nemlig kun 30 stk i og mindre i form en de normale. Er det fler som sett disse eller kan den vært feil produsert?

Har hørt at de skal komme i esker på både 60 (som tidligere) og nå også i esker på 30, så det er nok riktig.