Mine kreasjoner

Her er nokon av mine siste kreasjoner technic/mindstorm
Er ikkje det aller mest avanserte ,men er litt ny i technic bygging
mangler og ein del bilteknisk utstyr (dempara, styring systemer, store dekk og kraft overførings aksler)
Kom gjerne med innspel på forbetringar og tips om sett som har litt utstyr som eg bør kjøpe. Wink
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=lynx79

Såg bare bilder i en av de katalogene, skulle det være slik?
Den ATV saken såg jo ikke dum ut. Laget den av BARE ett sett (NXT)?
Har du testet den på forskjellige underlag og over små hindringer?
Selv ville jeg nok snudd opp ned på “vinkelen” på beltene, slik at den kan takle overgangen til en bratt kant bedre. Men da får du jo selvsagt lavere bakkeklaring under kjøretøyet…
Testet noe mer avansert programmering av NXT’en? For eksempel styring av roboten/fartøyet via Bluetooth?
Selv driver jeg for det meste med Technic bygging, men i det siste har jeg syslet litt med andre saker også, som bygge hus i LEGO etter modell av ett virkelig bygg. Det er morsomt det også, men kommer stadig tilbake til Technic bygginga Smile
Når det gjelder tips til sett du bør kjøpe så kan jeg jo bare si at om du som oftest kommer billigst ut av det, om du ser pris pr brikke i ett sett, ved å kjøpe ett størst mulig sett. Men det blir jo en dyr investering og ta på en gang, så da blir det jo lettere for pengeboka at man kjøper små sett hver gang og fordeler utgiftene over en lengre periode Smile

Eg har nettopp lagt inn bildene så dei er kanskje ikkje tilgjengelige før om nokon timer.Sjekk linken igjen då Smile
ATV er bygd av eit nxt sett ja ,men beltene er lånt av eit anna sett.
Den var først bygd den andre veien ,men fikk problem med tekstiler og tepper i tannhjula, men når eg snudde den så kunne den ta seg fram i alt slags tereng .Vist eg kjøre mot en vegg så går den opp etter veggen ca 90* før den velta, den står veldig støtt pga at "beina"står som ein sjømann.Det negative med atv er at beltene er så stramme at den suger batteri.
Eg har laga ein del roboter ,men programma er ikkje så veldig avanserte enda.
Har brukt bluetooth programmet som er tilgjengelig for mobilen slik at eg kan fjernstyre roboten ,men det programmet er for dårleg.
Takk for tipsa Very Happy

Tok bare litt tid ja. Nå var det bilder i alle tre katalogene.
Jeg likte disse veldig, er akkurat i min bane og slik som jeg bruker å gå frem for å lage ting.
Men som oftest tar jeg dem ett steg vidre med å bygge på lasteplan og kabin på for eksempel en sekshjuling sånn at det blir en lastebil.
Har du tenkt på å lage noe demping på den “vridninga” på den 6-hjulingen?
Gode ideer iallefall!

Når eg er fornøgd med understellet så skal eg bygge på det over.
Men det blir sikkert nokre versioner før eg er der Wink
Som sagt så treng eg nokre meir deler ,men butikkane her i område er skrapa for teknikk lego, butikk eigarane meinar at lego er veldig treige med leveransane. Crying or Very sad

De beltene er vel kanskje ikke så fryktelig effektive slik som de brukes der, er de vel? Slik som de er satt opp så er all vektfordelingen på det nederste hjulet, og hele poenget med beltene går tapt.
Jeg tror derimot ett Y-oppheng (tenk en “Y” snudd opp-ned) ville fungert godt på beltevogna, sett at det også ville gitt fleksibilitet med tanke på terreng og framkommeligheten ville blitt sterkt forbedret. Noe bakkeklaring går tapt, såklart, men med så mye som du har på den tror jeg at det ikke skulle bli noe problem.
Såklart, det er bare den teoretiske ingeniøren i meg som snakker, men jeg tror det ville fungert.

du har nokre gode poeng der, på eit gjørmete og i glatt og bløtt underlag så er mest mulig belte flate tingen ,men i eit steinete eller svært ugjevnt underlag så er dinna måten best.
Beltene som går skrått under hindrer at kjøretøyet i sitte fast på buken.
I ei trail løype er min design god, understellet til ein tank eller gravemaskin er heilt ubrukeleg på store steina og hinder.Det villa ha sklidd rett av.
Men feks ein Y form er og eit bra alternativ Smile