Mine Collectible Minifigs series

Satt her å bygde sammen alle sammen og tenkte at jeg likegreit skulle dokumentere dem sånn egentlig bare for å ha det for ettertiden. Men siden bildene ligger på Brickshelf folderen min her:
brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=441979

Her er noen sneak peak previews:


9 stk Chearleaders og en Crashtest dummy.
Var faktisk ikke helt enkelt å stable dem i en slik pyramide. Veldig ustabil pyramide, så det passet bra å ha Crashtest dummy på toppen :slight_smile:


Collectible Minifig series 1.


Collectible Minifig series 2.

Kul ide å sette en crash test dummy på toppen :laughing:
Jeg har bare 6 cheerleeders, så blir nok litt mindre pyramide på meg gitt…

Hvorfor har du så mange av hver figur?

… Forresten, dumt spørsmål … :laughing:

Følger sokkelen figurene står på med i pakka?

Oste Hovel

Ja.

Som Matija allerede har påpekt: ja den 3x4 platen med en rad med knotter på midten følger med hver minifig.
I tillegg må det nevnes at det er en del ekstra ting med i flere av posene som ikke kommer frem av bildene på LEGO sin webside.
For eksempel:
Indianeren har en ekstra fjær.
Roboten har en ekstra arm.
Magikeren har både hår og floss hatt.
Sykepleieren har to sprøyter.
Ninja-fyren har to sverd.
Skogsmannen har en ekstra sånn liten rød fjær som er i hatten.
Han villevestenpistolmannen har 1 ekstra pistol (3 totalt).
Meksikaneren har en ekstra sånn der “risterytmeting” :slight_smile:
Higwaypatrol fyren har ett ekstra sett håndjern.
Jungelfyren har en ekstra kikkert.
Sangerinnen har to mikrofoner.
Skikjøreren har en ekstra skistav (er jo greit dersom han er uheldig å ramler og brekker en av dem).
Karatefyren har en ekstra av de gullforgylte mikrofigurene.

Finnes ikke dumme spørsmål, kun dumme svar…

Men jeg skal forsøke å forklare.
Først hadde jeg jo bestemt meg for å bare kjøpe én minifig av hver for å få en komplett serie i begge seriene. Men aj-ml kom jo med den gode grunnen at en cheerleader ikke kan være alene, men må jo være en tropp. Så den figuren måtte jeg jo ha 6 stykker av (for å lage en liten pyramide).
Og så tenkte jeg på at kanskje om jeg hadde liggende en eske på hylla så ville den om noen år bli veldig verdifull (siden etterspørselen var så stor og mengden produserte figurer var liten).

Så kom serie 2 og jeg kjøpte likegreit en hel eske der også.

Har nå 3 komplette serier av begge. Og opp til 6 av enkelte figurer (utenom cheerleader som jeg da har 9 av)

Og etter å ha sett enda mer i detaljene på disse flotte figurene i serie 1 og 2 så fant jeg ut at de jo er utrolig bra med flotte hår, morsomme hoder med nye fjes som jeg ikke har fra før, samt en masse andre små detaljer på figurene, og det blir enda morsommere om man mikser disse delene sammen, og selvsagt mikser dem sammen inn i mine andre minifigurer.
Så da fant jeg ut at jeg jo selvsagt må åpne alle posene og bygge opp alle sammen :slight_smile:

Så nå har jeg bestemt meg at jeg ikke skal selge noen av disse :slight_smile:

Men så har jeg kommet borti ett lite “luksusproblem”: Hvordan sorterer og oppbevarer man minifigurer?
Nå har jeg en sånn “sorteringseske” med flere rom hvor jeg har liggende noen få løse føtter, kropper, hoder, hår og hatter til minifigs. Så har jeg tre andre av omtrent samme type eske men da uten skilleveggene hvor jeg har liggende ferdig monterte minifigs. En av disse eskene inneholder de minifigene jeg hadde fra før. Og nå har jeg en eske med Series 1 og en tredje med series 2 collectible minifigs.

I en helt annen eske har jeg alt sånn spesielle minifig-ting som verktøy, kopper og kar og ting som de kansje kunne holde i hånda…

Jeg synes det er ganske koselig med en detaljert forklaring - for vi er jo fans! Selv har jeg sørget for å få minst en av alle figurene, men har noen ekstra der jeg var litt kjapp med lesing av koder (før den siste oversikten med begge seriene kom og ble plassert i min lommebok) + noen ekstra der det er deler jeg liker. Dessuten er det en kamp med ungene mine om de heftigste figurene. Nå står de utstilt på en legohylle :smiley:
VI gleder oss til fortsettelsen…
Forøvrig oppbevares mine minifigurer i bokser med hoder for seg og kropper og ben sortert etter farge samt redskaper m.m., kroppsdeler etc ligger i egne rom. De røde boksene på Biltema funker greit.

Bård

Blir spennende (og akk så dyrt) med serie 3, når den barkoden forsvinner og vi ikke lenger vet hva som er i de…
Kan bli tøft å få akkurat de(n) siste en trenger.
Lurer på om de legger det samme oppsettet i hver eske eller om det også blir random.

De to eskene jeg har kjøpt til nå var det 3 hele serier i hver.
Noen som vet om antallet minifigs av hver type i hver eske er identisk? Eller varierer det? Altså er det alltid 4 indianere, 3 cheerleaders, 3 klovner, 3 zombier osv i hver eske?

kan ikke tru det men har hørt folk nevne det men ikke noe jeg helt vet om. tenkte jeg skulle kjøpe ei eske eller to når jeg får lønning i slutten av august. så om du husker hva du fikk kan vi jo sammenligne :wink:
ellers har jeg en eske med serie 2 hjemme jeg ikke har åpna å sjekka enda.

Det stemmer.

Series 1:
4 Cavemen
3 Cheerleaders
3 Circus Clowns
4 Cowboys
5 Deep Sea Divers
5 Demolition Dummies
4 Forestmen
4 Magicians
5 Ninja
3 Nurses
4 Robots
3 Skaters
4 Spacemen
3 Super Wrestler
3 Tribal Hunters
3 Zombies

Series 2:
3 Spartans
3 Pharaohs
3 Adventurers
3 skiers
3 Surfers
3 Disco Stus
3 Singers
4 Mimes
4 Mexicans
4 ‘Baywatch’ babes
4 Vampires
4 Weightlifters
4 Witches
5 Martials arts men
5 Ringmasters
5 Traffic cops

Series 3:
2 Fishermen (4 i en annen distribusjon)
4 Pilots
3 Tribal Chiefs
4 Samurai Warriors
3 Snowboarders
3 Space Villains
5 Sumo Wrestlers
5 Mummies
3 Elves
4 Tennis Players
5 Race Car Drivers
4 Gorilla Suit Guys
5 Space Aliens (3 i en annen distribusjon)
3 Hula Dancers
3 Rappers
4 Baseball Players

Series 4:
3 Lawn Gnomes
4 Kimono Girls
3 Musketeers
5 Punk Rockers
4 Surfer Girls
3 Vikings
4 The Monsters
3 Hockey Players
4 Street Skaters
5 Sailors
4 Soccer Players
5 Werewolves
4 Hazmat Guys
4 Artists
3 Ice Skaters
2 Crazy Scientists

blir jo litt dyrt om du skal ha til alle men er da ett godt alternativt
http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=852820&cn=115&d=403

Selv har jeg en del sånne, de er ganske søte (og så er det plass for en svart 2x4-kloss under figuren, om det faktisk er samme model):
cgi.ebay.co.uk/Lego-Star-Wars-Mi … Toys_Kits’

Eller, hva med noe sånt? stores.ebay.com.sg/1430-Toys-Sto … ec0Q2em322
De har noen stilige eksemplarer som også kommer under tollgrensa :slight_smile:

Jeg har alle mine minifigs stående på baseplater, men det tar fort opp mye plass, så tenkte jeg skulle prøve å bygge meg en hylle ala en jeg så bilde av i den store sorteringstråden på Eurobricks. Skal vi se om jeg kan finne bildet… her ja:

Jeg falt pladask for den første gang jeg så den, så har lyst til å bygge noe slikt :slight_smile: Jeg liker nemlig ikke å gjemme dem bort i esker… Ulempen er vel støv da men…

Her kom det mange gode forslag.
Men jeg er ikke ute etter noe display-kasser. Det har jeg ALT for liten plass til i leiligheta mi til å ha noen sted. Har nå satt en av hver figur i serie 1 og 2 på en 48x48 plate, men slik at baseplata til figurene er satt på “høykant” innimellom knottene (bilde kommer senere). De er nå i 4 rekker med 8 figurer på hver rekke. På den måten kan jeg henge baseplata med figurene opp på veggen og figurene står da normalt. Ser at det er akkurat plass til tre serier på en 48x48 plate, og da er det fortsatt litt luft mellom hver figur.

Men jeg var ute etter ett slags sorterings system for minifigurer og tilbehør som hår og hatter og ting som de ikke holder i hendene.
Tror nok jeg bare må utvide dagens system som er ganske likt som det som Bård nevner, altså at man har føttene sortert etter for eksempel farge, overdeler etter farge, hoder etter type/farge, hår og hatter etter type/farge. Bare det at jeg må ha ett litt dynamisk system slik at det er enkelt å utvide rommene etterhvert som samlingen blir større (for det gjør den jo om man vil eller ikke :slight_smile: ). Dette betyr egentlig at jeg bare kan kan kjøpe slike romavdelinger til de eskene som jeg har allerede…
Det er en hylleløsning (med håndtak for mobil bruk) som har 4 slike esker med lokk som kan låses fast. Disse er i samme merke som de store hyllene jeg har fra før (Raaco), men dette er laget i bare plast. Skal se om jeg ikke finner ett bilde av den…

Jo, her er den… (bare at min er i hvit nesten gjennomsiktig utførelse)

Raaco Handy Box heter den.

PS! Flere slike kan enkelt stables opp på hverandre og de kan også henges på veggen.

Kunne ikke dy meg i går kveld, så bygget likegodt minifig-hylla mi :laughing:
Kun 3 etasjer foreløpig, må legge på et par etasjer til for å få plass til serie 2 + endel andre figurer som ligger strødd rundt omkring…

Jeg har rundt 120 minifigurer til nå har valgt å sette dem på en 32*32 plate,har valgt å sette 8 figurer på hver rekke.
Velger å heve hver rekke med en kloss,så siste rekke er ca 6-8 klosser over plata.
Bilder her :


:smiley:

Når jeg får nye figurer, så parterer jeg dem for deretter å sortere dem. Et eksempel fra sorteringssystemet mitt: Hoder; Mannlige, kvinnelige, nøytrale, spesielle, hudfargede, fargede og spesialformede. :slight_smile:

-Crashtest dummy på toppen! -LOL LOL LOL! :smiley: