Min Vinterlandsby 2015

Under følger bilder av mitt andre forsøk på å sette opp en vinterlandsby. Bortsett fra at den har vokst fra 12 til 18 baseplater så har jeg brukt mye tid på landskap og på et par egne kreasjoner. Må igjen unnskylde litt for bildekvaliteten, fikk det ikke helt til denne gangen heller.

Det ligger noen flere bilder i albumet https://flic.kr/s/aHsksbYXXk.

Stilig! :smiley:
Og nå er jula over, så alt må plukkes ned igjen…? :frowning:

Har selv planer om å lage en skikkelig juleutstilling til neste år, men dog bare en fjerdepart så stor (dette er min første jul siden mine Dark Ages, så jeg har bare to julesett pluss årets bonuser og julekalender som utgangspunkt). Hadde også tenkt å legge julenissens verksted over landsbyen, men ikke SÅ høyt! :wink:

Wow! Det var riktig kult! Mye detaljer her :slight_smile:
Likte spesielt fossefallet og den elva med en liten kai helt nederst.
Og ikke minst den granskogen med snå i toppen av skogen, det ga det ett skikkelig vinterlig preg.

Må si meg enig i at granskogen er virkelig prikken over i’en, gir jo julestemning nå når den er så godt som over :smiley:

Her er det da slett ikke noe i veien verken med bildekvalitet eller noe som helst annet! Imponert over hvor helhetlig det hele ser ut - flott landskapsjobbing og artige detaljer. Hvis dette er noe du kunne klart å få transportert til Trondheim i april, hadde det vært knall å se det på kloss hold :wink: - ikke sikkert akkurat julefeiring er så godt timet i april, men en generell vinterlandsby passer jo fint!

Flott moc
Enig med L@go om at den hadde gjort seg på PKH

Takker så mye for hyggelige tilbakemeldinger! Byen er allerede tatt i fra hverandre, men siden den er bygget i moduler er den foreløpig bare stablet i et skap. Veldig hyggelig at dere også mener den hadde gjort seg på PKH. Det er i utgangspunktet ikke noe jeg har vurdert, men skal tenke på. Uansett må det nok gjøres en del forandringer, bla. med fjellet som er åpent bak.

-Thomas

Veldig fin vinter by du hadde laget. Håper å få sett den live.

Det at fjellet er åpent bak kan jo lett fikses ved å la modellen stå inntil en vegg.

Flott utstilling! Artig ide å legge julenissens verksted litt utilgjengelig (selv om jeg ser at det er en som er på vei opp for å snikktitte på noen julegaver) oppe på et fjell! :slight_smile:

Dette var kjempefint! Likte veldig godt at du klarte å skille ut Nordpolen fra resten, og det fjellet er jo kjempeflott! Det samme er skogen på nedsiden!

Wow! Det var den flotteste vinterbyen jeg har sett iallfall :slight_smile:

Fantastisk fin by! Og for min del et fantastisk eksempel på hvordan bygge fjell. Genialt!

Gjermund

Dette var et inspirerende landskap, her er det brukt noen interessante teknikker. Takk for at du deler bildene med oss!