Mertseger stridsvogn

Fikk endelig somlet meg til å gjøre ferdig en førsteutgave av stridsvognen min som jeg har kalt Mertseger etter en mindre kjent egyptisk gudinne som var vokter av Kongenes Dal.


fugleperspektiv


Kanontårnet rotert 180 grader


En clone trooper-hjelm var lett å kjøre over :wink:


og ett med sjåføren ved siden av for å vise størrelsen

Flere bilder på Flickr

Tips til forbedringer mottas med takk :smiley:

Beklager, har ingen ideer! Synes den allerede er utrolig fin! :slight_smile:

Ditto. Har ingenting å påpeke, annet enn at den allerede ser veldig autentisk ut.

Stilig knep det med hjulene, at beltene kan fjæres etter terrenget, jeg tror ikke jeg har sett noen lage noe slikt før på denne skalaen.

Synes den ser bra ut jeg. Men nå har jeg ikke sett orginalen…
Andre stridsvogner jeg har sett har mer “duppeditter” rundt om på kanontårnet… Men antar at dette er en mer moderne stridsvogn som har slikt skjult.
Uansett bra laget. Likte spesielt det bevegelige hjulopphenget på beltehjulene.

Nå er det ingen eksakt original av denne, den er bare en generisk moderne stridsvogn. Og jeg skal ha mer duppeditter på tårnet, det nåværende tårnet ble litt hastverksarbeid grunnet en masete nederlender på msn :wink:

Ellers har jeg sett bevegelig hjuloppheng andre steder, min løsning er veldig enkel, bare en som to og to hjul er festet til, tech.liftarmen er så igjen festet til en (med friksjons-pin så de ikke vipper opp og ned altfor mye). Vet andre har mer fancy løsninger for bevegelig hjuloppheng, men det var denne plassen da… fancy ting har det med å spise høyde fryktelig fort, og jeg ville ha den så lav som mulig.

Den ser flott ut, men jeg synes du skal droppe lysene, særlig “bak/bremse” lysene!

Jepp, baklysene ble altfor ekstreme så jeg i ettertid, så de må modereres kraftig. Lys i front er dog temmelig normalt såvidt jeg har sett, blir kanskje byttet ut/flyttet på, får se når jeg skal revidere designet.