Mercedes Modul-vogntog prosjekt

Da starter planleggingen av drømmeprosjektet :smiley:
Mercedes modul-vogntog :smiley: Den skal selvfølgelig bli i technic, fjernstyrt
og med massevis av lys. Her er skissene og målene jeg går ut ifra, og
scalaen blir størrelsen på hjula til unimog’n / hjullaster’n :smiley:

Det måtte jo bli en slik en, ikke overraskende Andrew.
Kult Prosjekt, gleder meg til å se resultatet.

Steinar

Hvilken skala? 1:8 eller kanskje heller Technic-fig skala eller Minifig skala?
Virker som ett interessant prosjekt iallefall. Håper du legger ut litt bilder etterhvert slik at vi andre kan følge med på dette flotte prosjektet.

Edit: ser jo nå at du skreiv hvilken skala. Med Unimog-hjulene blir dette en STOR sak!! Men da blir det også lettere å få til masse fine detaljer.

YAY for Technic! Lykke til, gleder meg til å følge med

Ja det jeg håper på FONIX.
Står mellom å lage den NXT- eller IR styrt eller begge deler :stuck_out_tongue:

Den ser ut til at den kan bli veldig bra.
Må henge meg på Skriblez her om at det blir spennende å følge med utviklingen.

Bruk EV3 så kan du styre den med en tablet eller smart-telefon via WiFi (eller blåtann) :slight_smile:

SBrick som fjernstyringsmodul kanskje?

Har laget fjernstyrt med NXT og på smarttelefon på en annen technic-lastebil :slight_smile:
Eneste er at den tar så stor plass, og vanskelig å gjømme bort :cry:

Sier han som skal lage en trailer med henger i KJEMPE-skala :stuck_out_tongue:

Du putter jo bare NXT/EV3 bak i første vogn. Da får du naturlige funksjonable kabler mellom henger og trekkvogna også :wink:

Hengere skal jo kunne kobles av :stuck_out_tongue: så kan ikke Kjøre drivverk fra hengern :confused:

Tester litt… Bestemte meg for å lage leverandøren våres trekker. Mercedes Arctos fra Br. Hansen Transport (kanskje de kjøper den) :slight_smile:
Den blir 25 cm bred og 65 cm lang. Tester litt luftfjæring-funksjoner, lys og giring :smiley:

Alt er fortsatt under test fasen, og alt kan bli forandret plutselig :blush:
Sett mye på andres løsninger på ting og tang, og tar med noe av det inn i denne modellen.

Noen gode forslag til løsninger? :smiley: Åpen for alt, har testet noen, men kan hende dere har noen bedre ideer :bulb:
Dette brukes kun på modulvogntog for å få med to traller :slight_smile:

[youtube=wide]aKRNX8Cas7k[/youtube]

Hjemme igjen fra kurs i Oslo, og koslig pub-tur med Matija og aj-ml :smiley:
Da fortsetter prøve/feile testingen :smiley:
Dette er bygge koffertene mine som jeg fyller opp etterhvert fra “buffer” :laughing: Bruker ca 70 stk
av disse.

Kommet litt videre, men sitter litt fast i å løse automatisk pneumatikk pumpe ved
trykkfall. Har jo laget kompressor henger tidligere med det til Unimog’n, bare å
huske hvordan :laughing:

Imponerende så langt iallefall !

Hvor stor ser den ut til å bli i ferdig form med henger og alt? ca 30 studs bred så vidt jeg kan se iallefall?

Med 2 semi hengere for å bli et modulvogntog har jeg ikke regnet ut total lengden enda.
Bare trekkern er 65cm lang.
Spent på om 4 XL motorer klarer å dra to hengere, ellers må jeg nok over på NXT motorer :confused:

Den kommer til å bli SCHVÆR den der! :slight_smile: I like big stuff!

4stk PF XL motorer kommer helt sikkert til å dra dem. Kommer jo helt ann på hvor mye nedgiring du har? Om du lager en fungerende girkasse (styrt fra en eller to PF-servo motorer) så kan du sikkert komme opp i bra fart også.

Jeg har ikke giret ned, men brukt lik størrelse på tannhjulene, for å kanskje få litt fart på kjøretøyet.
Hmm ja det kan jo bli et problem om det blir nok motstand :blush:

Jobbet videre på Br.Hansen idag. Minifiguren ble maskott i vinduet :laughing: :smiley:

Kaos i byggingen, hvor er rydde og sorterings-hjelpen? :question: :question: