Melding om pakke!

Som svært fersk AFOL, har jeg vært revet i to.
På den ene side, glad for at jeg igjen har LEGO (visste ikke hvor mye jeg savnet det, før jeg begynte å bygge igjen). På den andre side, skikkelig deppa for at jeg hadde gått glipp av så mange fine sett.
Så fant jeg brikkelauget og en nettbutikk med navnet brikkebutikken.no
Siden en av dem er aktive her, sendte jeg en PM med litt info om hva jeg ønsket meg og fikk et godt tilbud tilbake.

I dag tikket det inn SMS og epost om at jeg kunne slenge innom postkontoret og plukke opp en pakke.
Jeg er ikke alltid så vanskelig å be, så jeg slentret innom og plukket opp en pakke som var altfor stor til komfortablet å bære.

En riktig stor takk til Vegard og brikkebutikken.no som fikk sendt godsakene litt fortere enn forventet (plusspoeng for at jeg hadde pakken i hende på en lørdag også!)

Ah! Fantastisk bra utvalg av sett! Jeg har alle dem utenom flyet selv og syns alle dem var veldig bra. Skaffer meg sikkert flyet etterhvert…
Kanskje er Volvoen min favoritt blant dem, og også det største settet av dem.
Du får nyte bygginga! :slight_smile:

Jeg er kanskje litt “annerledes” og gjør en del “sære” ting for å få lengst mulig nytelse, og få bygginga til å vare lengst mulig: Jeg bygger EKSAKT som byggeanvisninga viser. Det vil si at LEGO logoen står samme vei som på tegninga, og for eksempel sporet på en technic pin er eksakt i samme rettning som på tegninga :smiley:

Volvoen brukte jeg ett par dager på å bygge opp og det var en nytelse å se det store settet vokse seg større og større.

Kan jo også tipse om å bruke en togfjernkontrol for å styre forover/bakover og svinging venstre/høyre. Må bytte om på to av kablene på modellen, men det er kjapt gjort.

Skal si meg enige om 3 av valgene. Har verken Volvoen eller flyet så jeg kan ikke si noe om dem, men likte godt gravemaskinen og det at den var fullstendig fjernstyrt.
Har falt for Technic med motorer.

Bennys romskip var jo midt i blinken i forhold til mitt tema.

Hei, her har du fått deg mange timer med morsom bygging. Akkurat ferdig med Volvo Hjulasteren i dag, den er helt rå! Utrolig fine sett du har fått deg der.

Lykke til med byggingen, skal i gang med gravemaskinen selv. Fant en brukt på finn som skal demonteres og renses før byggingen starter da den hadde vært lagret og hadde mye støv.

Takk for tipset ang. fjernkontroll. jeg har tenkt på det, men for nå så er det bygginga som er fokus og så får de små her hjemme kose seg med kjøring. Må ta dette med innkjøp litt gradvis, ulempen med å bo i blokk er jo dette med plass.
Og det tar sin tid med bygginga, får 2-3 timer maks hver dag, så er noe å glede seg til i mange dager fremover.

Ja for meg som vokste opp med Classic Space, var Bennys romskip et selvagt kjøp. Det ble bygget på rekordtid i går og ble ivrig lekt med av de små etterpå. Av Classic Space så har jeg en del sett, men bare fått bygget opp 2 av dem, som ikke har hvite brikker (Har bestilt blekemiddel, så håper jeg får satt resten i stand også snart.

Takk for det. Jeg tenkte som så at jeg har spart så mange penger med å ha en lang Dark Age, at jeg nesten måtte unne meg litt ekstra nå i starten. Blir nok mer finn.no, qxl og BL fremover. Har skikkelig lyst på 8258 også + en del av de kule bilene.

Jeg hadde nok mest små sett av Classic Space for utenom Galaxy Explorer og Galaxy Commander men kjøpte meg senere noe M-tron på slutten for jeg gikk i dark age.
Nå prøver jeg å samle sammen til å bygge en base samlet av de gamle Classic Space romstasjonene.