Medlemsliste

Jan Beyer i LEGO vil visst gjerne ha litt mer oversikt over AFOLs.

Jan Beyer wrote:
Dear all, I am doing a research to understand better the size of our AFOL community so we know how powerful the community is. So I hope that you can help me. I need to know from you the number of members of your LUG, if possible the names of the members (of course I will keep them only for this purpose and not give them out to anybody else without permission) so that I can avoid double counts with members on LUGnet, and the name of the Head of the club and the main LEGO contact person of the LUG. I am a little bit in a hurry so it would be perfect if I can get the data latest on the 14th of May. Thanks in advance! Kind regards, med venlig hilsen, mit freundlichen Grüssen Jan Beyer
Vi har ingen annen medlemsliste enn forumlista, men for at Jan Beyer skal få litt mer enn en haug med nicknames, så kan de som vil, sende meg en melding med fullt navn. Oppgi gjerne bosted også.

Gjelder TFOLs? Confused

UniqueBuilder wrote:
Gjelder TFOLs? Confused
Tradisjonelt var jo konfirmasjonen overgangen fra barndomen til "voksenlivet", så jeg vil foreslå ja Wink aj-ml
UniqueBuilder wrote:
Gjelder TFOLs? Confused
Klart! Smile Ellers takk til alle som har sendt info. For ordens skyld... Jeg sender ikke fullt navn med mindre dere sender meg en melding, selv om jeg kjenner flere av dere.

Ut av ren nysgjerrighet; hvor mange er vi?

Hvis du mener Brikkelauget står det under linken “medlemsliste” øverst på siden. Ellers er vel dette et spørsmål for Thomas! Very Happy

Ja, vi har bare medlemslista her på forumet. M.a.o noen og 60 medlemmer. Tallet blir ikke helt eksakt. Alle er jo ikke like aktive, noen er bare innom, og det er en egen administratorkonto.

Jeg skulle akkurat til å ta opp dette temaet… Vi trenger en eksakt medlemsliste.
Mange av de som er registrerte har aldri posta, noen av de er ikke AFOLs engang.

UniqueBuilder wrote:
Jeg skulle akkurat til å ta opp dette temaet.. Vi trenger en eksakt medlemsliste. Mange av de som er registrerte har aldri posta, noen av de er ikke AFOLs engang.
Hva mener du med "eksakt medlemsliste" dersom medlemslista på forumet ikke teller?? Men om du tar utgangspunkt i de 66 medlemmene som er på lista og trekker bort en for administrator og fjerner de med 0 innlegg, er det 40 stk igjen. Hvem skal bedømme om hvem som er AFOL's eller ikke? Må iallefall anta at de som HAR skrevet ett innlegg her på formet er nogenlunde interessert i LEGO? Det er jo feil å bedømme etter antall inlegg, for det kan jo være slik at de som er skikkelig gode fans av LEGO ikke har tid til å skrive her men sitter hjemme å bygger istede Wink Jeg må vel da i så henseende være midt i mellom, skriver ikke urmasse innlegg og har derfor tid til litt LEGO innimellom all skrivingen...

Jeg mente faktiskt hvor mange som så på seg selv som AFOLs, og som dermed skrev seg opp på Thomas’ liste. Wink
Medlemslista til forumet er greit nok, men jeg synes den er litt villedende, om ikke alle på den ser på seg selv som AFOL/ALE.

Freddie wrote:
Medlemslista til forumet er greit nok, men jeg synes den er litt villedende, om ikke alle på den ser på seg selv som AFOL/ALE.
ALE? Ukjent begrep for meg i hvert fall..

entusiast (litt mildere en fan)

Freddie wrote:
Jeg mente faktiskt hvor mange som så på seg selv som AFOLs, og som dermed skrev seg opp på Thomas' liste. Wink
Jeg sendte bare forumlista til Jan Beyer og førte på fullt navn på de 18 som sendte meg det. De 18 inkluderer også en som ikke er registrert på forumet. Smile Om det er ønske om mere formelle former, så kan det jo være tema på neste møte. Registrering av forening, innmelding, medlemsavgift, osv.

Dra for all del gjerne en tråd på det også om du først skal være demokratisk, slik at aj-ml og F0NIX får være med (og andre, for den del, men de to er hjørnesteiner her inne).

torerik wrote:
Dra for all del gjerne en tråd på det ...
Ja, selvfølgelig. Blir uansett ikke jeg som tar til ordet for mer formelle former. Wink