Medieval market village i Norge?

jeg bare lurte på om noen har sett medieval market village i Norge? ser den fortsatt er på S@H, så…

Den blir kun solgt på S@H (og i egne LEGO-butikker og slik, noe vi ikke har her i landet).

Det kunne være verdt å sjekke den nye Outland-butikken i Oslo. De har jo tatt inn både det ene og det andre av sett som man vanligvis ikke får tak i i Norge.

Ingen butikker i drammen har den og heller ikke Outland hadde den inne da jeg var der forrige uke.

Nei da så. Da er det nok bare S@H som gjelder for dette settet i Norge.

takker, klør i fingra etter å skaffe den :wink: men tenkte at det er egentlig bortkasta med 999,- på S@H + porto (som da hadde vært høy)
men da får jeg vel stikke på bricklink da :stuck_out_tongue:

kosta 600 og noe pluss frakt fra italia

forresten, noen som vet noe om winter bakery (og evt. toy shop) i Norges butikker?

trur vi trygt kan si ikke regn med det :wink: bricklink, legoland og s@h er nok det beste på slike sett.

Stemmer. Dette gjelder disse og alle andre sett som ligger i Exclusive-kategorien på S@H.

diskriminering :cry:

jaja, får kjøpe fra bricklink da, men har litt dårlig erfaring derfra, bestilte noe for 35 dager siden… for 5 dager sider var det bekrefta sendt… har ikke fått det enda …

har nå bare positive derfra :wink:
så om du handler hos alle jeg har handla hos er du hvertfall sikker på en trygg og meget god service :wink:

35 dager er nok litt mye, husker ikke å ha hatt slike erfaringer. Men ja, man bør være obs på hvem man handler fra.

Hva er galt med S@H, forresten?

vel, jeg er bare 14 og har da lav økonomisk ‘income’, så prisen har en del og si, tenkte å plukke opp imperial flagship og MMV og kansje noe småtterier, og da er det bedre med 2000 kr på bricklink enn 3000 på S@H. så, prisen.

Ja, men du er klar over at de 2000 på BrickLink fort kan bli til 2750 elns hvis det blir fortollet?

er ikke helt kjent med toll-systemet, men du har rett.
PS: 2750 er fortsatt mindre enn 3000 :wink:

Det er jo toll på LEGO over 200,- … har hørt det er 25% ett-eller-annet, pluss 50% eller noe sånt i tillegg. :unamused: Så personlig ville jeg ha kjøpt på LEGOshop.

Og når det gjelder å ha råd, så har jeg 2 000,- i gjeld til mamma, og skal til Oslo i morgen for å kjøpe mer … lever på krita! :laughing:

Det er ikke toll i seg selv, bare MVA på vareverdien+frakta (25%) + fortollingsgebyr på 110/217 kr. Alt dette har allerede vært diskutert og forklart her på forumet, det er bare å søke :slight_smile:

Aaaa, skjønner :wink:

Fikk Medieval market village i posten i dag (fra S@H). Det var en opplevelse å bygge. Skikkelig høy kvalitet og en fryd å bygge.

Som jeg kanskje har sagt har jeg akkurat startet opp igjen etter mange års pause, så jeg prøver å få med meg godsakene fra de siste årene, og dette var virkelig en godsak. Spot on for hva jeg liker.

(beklager necro av tråden - måtte bare uttrykke litt glede)