"Maxifigs"

Dattera har fått Technic både til jul og bursdag (yay!). Til jul fikk hun 42038 Arctic truck (brickset.com/sets/42038-1/Arctic-Truck) og ble ferdig med å bygge den i dag.

Siden hun liker å leke med Legoen hadde det vært fint å ha noen folk til å kjøre bilen. Er det noen som har noen gamle Technic figurer de gjerne vil bli kvitt? Hvordan er det med Scala-dukker og den forhatte Jack Stone, er noen av dem i ca rett størrelse, noen som vet?

Maxifig er egentlig større:
alpha.bricklink.com/pages/clone/ … 062#T=S&O={}

Det er vel figurer på størrelsen med Jack Stone som passer best til det settet der skulle jeg tro? Tror Technic figurene blir for store.

Duplo figs burde passe og?

Gutta har flere jack stone etc. Sender gjerne noen i posten jeg.
(De har tapt alle legorettigheter når de ikke gidder være med å leke… Ikke min feil at de syntes lego er kjipt når de er nesten 17 og23)

Det var jo en tid man hadde Technic figurer. men de forsvant etter noen år

Maxi figurer, da tenker jeg på de som dukket opp før dagens minifig så dagens lys.

Det er vel disse Mrfuture tenker på :

bricklink.com/catalogList.as … String=388
:wink:

Det stemmer TOG FREAK

Technic figurene kunne se ut som disse http://brickset.com/sets/8300-1/LEGO-Technic-Guys

Tusen takk, det hadde vært toppen!

Jeg mistenker det varierer litt fra modell til modell i Technic hvilke figurer som passer best i størrelsen. Jeg hadde en jeep-lignende greie som barn, lurer på om den het beach buggy (burde jeg vel finne ut, siden den eksisterer hos mamma) og den tror jeg Jack Stone ville bli alt for liten til.

De har vi jo en del av… Hun kan jo låne noen av lillesøster og teste :slight_smile:

Ja, det var litt derfor jeg satte maxifigs i hermetegn :sunglasses: Maxi figurer er nok for store (og ubevegelige) til å funke.

Som nevnt av andre allerede: Forskjellige teknikkmodeller krever figurere av forskjellig størrelse. Man må bare prøve seg frem:

Om påkledningen er like egnet, kan jo diskuteres…

finn.no/70894495

Takk for tipset, melding sendt. Mistenker at minstemann vil sette pris på resten av lot’en.