Mario Kart - Mario Circuit

Har tatt Mario og Yoshi med meg videre fra PKH, og ut i den store verden! Denne gangen til Portugal og Chicago, hvor jeg stilte dem ut i en litt større scene enn den lille 16x16-veibiten min fra da.


Mario Kart: Mario Circuit by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Helt fantastisk! Spesielt imponert over hvordan du har fått til bananskallet, og lurer noe veldig på hvordan Lakitu holder seg oppe i lufta sånn… Er det fototriks, eller? :wink:
Og knall utføring på kameraet (også)!

Nydelig bygget. Skjønte fort hvem som stod for mariokarten på PKH.
Har tilbrakt noen timer i det spillet. :slight_smile:

Takk :slight_smile:
Bildet er nok en smule redigert for at det skal se ut som Lakitu svever i lufta :wink:
Du kan se på dette bildet tatt i Chicago hvordan han holdes oppe: flickr.com/photos/25936096@ … ateposted/

Takker :slight_smile:
Det kom vel ikke som noen stor bombe på de fleste vil jeg tro at Marko Kart var mitt bidrag :laughing:

Utrolig kult! Liker veldig godt små detaljer slik som bananskallet og det grønne skallet.
Men som ekte Nintendo-fan, føler jeg meg forpliktet til å informere om at den karakteren du kaller Yoshi egentlig heter Koopa Troopa :slight_smile:

Da må jeg nok skuffe deg med at det er du som tar feil :wink: Jeg er ekte Nintendo-fan selv, og vet veldig godt hva karakterene jeg bygger heter :wink:
Yoshi i sin originale grønne drakt:

Yoshi by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Yoshi i gul variant, på motorsykkel:

Mario Kart: Yoshi by Cecilie Fritzvold, on Flickr

Yoshi kommer som kjent i mange farger:

Dette er en Koopa Troopa (ikke bygget av meg):

Koopa Paratroopa by Sean and Steph Mayo, on Flickr

Fra en som ikke har vært noe Nintendo-fan og bare har spilt Mario-kart ett par ganger i hele sitt liv:
Hva er forskjellen mellom Koopa Troopa og Yoshi?

Slik jeg har forstått det er Koopa Troopa en skilpadde mens Yoshi er en dinosaur? Men hva er den røde tingen bak på Yoshi’s rygg? Er det ett skjell slik som en skilpadde har?

By the way Cecilie, jeg digger også de figurene du har laget, men jeg er bare ikke så kjent med denne Mario-verdenen :slight_smile:

Koopa Troopa er opprinnelig en av Mario’s fiender, og er en slags skildpadde-aktig figur. Yoshi derimot er en av Mario’s venner, og er en slags dinosaur som Mario kan ri på, den røde tingen på ryggen hans er en sadel som Mario kan sitte på :wink:

Utrolig artig at du tok de videre til en større MOC, det fortjente de!
As usual; latterlig bra MOCs Cecilie! :sunglasses: :open_mouth:

Da ser du omtrent hvor ofte jeg er her inne og kikker :stuck_out_tongue:
Der tok jeg feil. Syns det så ut som en Koopa Troopa sett forfra, men de andre bildene etterlater ingen tvil :wink: Uansett flotte kreasjoner!

MEN !!!

Hvorfor kaller de ham Koopa Paratroopa, og IKKE Kooparatroopa?