Månedskonkurranse november: Habitat for "helligdager"

Habitat er ganske vanlig og populært, for ikke å snakke om at det er en veldig fin måte å begynne med scener i LEGO!

Det grunnleggende prinsippet fir å bygge et habitat fiinner du blant snnet her:

BRICK nerd- hvordan bygge et habitat

Så til månedens regler:

1. Tema: Feiring av ulike dager i kalenderen, soom for eksempel Valentine, Påske, fastelaven, 17. Mai, Pride, Sankthans, Vintersolverv, Halloween, Kanelbollens dag elker hva enn du ønsker som kan feires.
  2. Veggene må kunne festes sammen som på bildet, og prøv derfor å unngå overheng som ødelegger for andre habitats.
  3. Frist: 30. November 23:59
  4. Følg ellers andre Konkurranseregler som følger her: Konkurranseregler

Planen er at dersom du vil, kan dette stilles ut på utstilling der man setter det sammen som en kalender sammen ned andre bidrag!

Dere kan bygge 2 bidrag per person

Vår favorittsponsor og en av Norges beste butikker innen LEGO er tilbake!

I tillegg til et fantastisk utvalg, oppfordrer vi alle til å handle hos lokale nisjebutikker.
Månedens premie er:

40499 Julenissens slede+40573 Juletre

Akkurat i tide til jul!

5 Likes

Eksempel på hvordan habitater ser ut når de er satt samnen:

3 Likes

Tilleggsopplysninger for å klargjøre: Dersom det er Kristne scener, Jødiske scener, Muslimske scener, kan de ikke brukes videre, da det strider mot LEGOs retningslinjer. Og vi må følge dem for å få fordeler vi har i dag. Politikk, krig, vold eller upassende scener blir automatisk disket og fjernet.

1 Like

Hvis noen trenger inspirasjon :slight_smile:

https://www.instagram.com/p/DBwtYhouAzp/?igsh=MWEzbXEwaHBnajZybQ==

1 Like

Siden det er novemberkonkurranse så måtte det jo nesten bli thanksgiving :slight_smile:

8 Likes

Ser stilig ut med den svarte kanten som innramming av hvert bidrag, gjør også at hvert bidrag synes bedre en der fargene fra “naboen” ikke alltid samsvarer fargemessig.

1 Like

Et lite Valentine bidrag fra meg :slight_smile:
Romatisk middag for 2 :heart_eyes:
Bør kanskje nevnes at dette er mitt første Habitat :sweat_smile:

9 Likes

Jeg har fått spørsmål om hvor mange bidrag dere kan stille med.

Jeg har dobbeltsjekket med styret, siden disse konkurransene gir poeng om deltakelse.

Dere kan delta med 2 bidrag hver, mwn det gir bare ett poeng i forhold til aktivitetspoeng.

Begge bidragene blir ned på avstemmingen.

2 Likes

Fint at reglene blir oppdatert. Gjelder disse reglene bare denne mnd konk eller gjelder dette alle mnd konk, siden det i ettertid viste seg at det også var mulighet for to bidrag i sept konk.

Siden vi kunne legge ut 2 stk så prøver jeg meg med en til :sweat_smile:
et lite Juletema :slight_smile:

7 Likes

Så lenge jeg ikke har skrevet et maksanrall på bidrag, har det ikke vært det heller. Det er bare hyggelig om det blie levert flere.

Men jeg kan godt oppdatere hovedkonkrransereglene om maks 3 bidrag med mindre det står noe annet. Det har bare aldri vært et problem.

1 Like

Halloween

6 Likes

Skoltasundag - siste sundag før jola skal dei siste smalahovene etast opp. Vossa-tradisjon.

10 Likes

Feittirsdag🥰

6 Likes

May the 4th be with you! Familien Skywalker feirer ombord the Death Star

6 Likes

Dodraugdagen. Innført etter vannklosettets inntreden i de norske hjem. Bevegelig og uforutsigbar helligdag som dukker opp da du minst aner det

3 Likes

Jul er helligdager for meg og ingenting representerer det bedre enn Disney kavalkaden på julafta. Her representert med Tornerose og det dramatiske øyeblikket.

5 Likes

«Black Friday» hos Lego. Knallgode tilbud,
80% avslag på Lego City!

6 Likes

“Great mind thinks alike” er det noe som heter. Her er min “Black friday” i legobutikken

6 Likes

I en hektisk hverdag er det viktig å også huske å slappe av fra tid til annen. «National relaxation day» sørger for at vi minner oss selv på akkurat det

5 Likes