Mai konkurranse: Hyllest til Star Wars

Da har jeg tatt over månedskonkurransene og da blir det noe andre premier til vi har spikret helt opplegget.

Men! Vi begynner med en månedskonkurranse nå med en eneste gang:

Tema: Hyllest til Star Wars! Dette er jo Star wars måned, så her er vi klare for å se MOC som hyller Star Wars på en eller annen måte. Nei, dere må ikke ha Star Wars LEGO, med en hel galakse må det jo finnes både romskip i sprø farger, andre skikkelser og levevis. Så føl deg frem til hva DU ser på som en hyllest til Star Wars! Men det kan ikke være ferdige sett! Dere må bygge med faktiske klosser og deres eget byggverk.
Antall bidrag: Du kan levere 2 bidrag til konkurransen

Størrelse: Bygget må være minimum 16x16 studs i størrelse. Det er ingen maksimumstørrelse.

Frist: 31. mai klokken 23:59

Alle som er med godtar at byggene deres kan deles på sosiale medier. De blir kreditert med navn eller Instagramkonto eller nick eller medlem i Brikkelauget, bare gi beskjed hva dere foretrekker.

Premier? Jada, vi har premier. Og siden dette er første gang jeg kjører konkurranser i år, slår vi til med første, andre og tredjeplass!

Førsteplass får en uersttatelig, unik sand green kloss!

Andreplass for en uerstattelig olive green kloss!

Tredjeplass får en uestattelig green kloss!

Og vi er så heldige at en av de beste LEGO butikkene i Norge sponser premie til vinnere!


Brikkebutikkens nettbutikk

Brikkebutikken har fantastisk utvalg, gode tilbud og dersom du er betalender medlem av Brikkelauget, får du 10% avslag ved kjøp i nettbutikken!
Følg dem gjerne på Facebook - de har 2 grupper. En for alle, og en for voksne AFOL der de informerer om spesielle AFOL dager og andre artige hendelser.: BB AFOL DAG
1ste premie:

2 premie og 3 premie: Først velger andreplass hvilken polybag han/hun vil ha, så velger 3. plass den hun/han vil ha av disse:



Spørsmål? Still gjerne her i tråden!

5 Likes

Du legger ut bilder her, men bare ett bilde blir med på avstemming. Du kangjernw legge ut bilder med oppdatering i “Galleri”, og så legge ut bildet du vil ha med u avstemmingen her

1 Like

Vårt bidrag i konkurransen:
40 års tribute til lego.
Moc av kampen på Endor…
(Har tatt vekk At-st for og ikkje bli diska. Hehe.)

4 Likes

Homage to Star Wars by Einar Baggerud on Flickr

4 Likes

Veldig kul, men er den minst 16×16 i størrelse? Du kan beholde bildet, så lenge vi kan se at størrelsen er korrekt

Takk :slight_smile:
Ja, jeg fulgte reglene og bygget er 16x16 + litt overheng. Om du klikker på tittelen under bildet kommer du til Flickr og kan bla sideveis for å se flere bilder av bygget (og fotograferingsprosessen).

Her er mitt bidrag! Basert på kortfilmen Malak (som ligger på youtube), scenen kor Darth Revan setter sin lærling Darth Malak på plass ved ein duel som ender med at Malak mister kjeven.

4 Likes

3 Likes

3 Likes

Hei. Jeg er ny her og vet ikke helt hvordan dette fungerer, men vil forsøke å delta i StarWars hyllesten :blush:
Har forsøkt å laste opp et jpeg bilde 3 ganger uten hell. Noen tips fra erfarne forum veteraner…?
SW_space@0,1x

1 Like

Litt usikker på hva som kan være feil men mulig det er “trust level” som ikke er høyt nok? Understanding Discourse Trust Levels

Ellers så anbefales det å linke til bilder publisert andre plasser enn direkte på forumet, f.eks er Flickr mye brukt.

1 Like

Her kommer mitt bidrag. Eneste minne jeg egentlig har fra Star Wars er noe jeg fant ut var fra “Battle of Hoth”, så hadde egentlig planlagt en full scene med det, men tiden strakk ikke til så ble bare en “Snowspeeder”.

Snowspeeder by Sigmund Haugland, on Flickr

3 Likes

3 Likes

Hva slags feilmelding fikk du? Det skal ikke være noe problem å lste opp .jpg men hvis det er alt for stort, kan det være problemet.

Send ev bildet til some"at"brikkelauget.no (“at” byttes ur med krøllalfa). Jeg skal se om jeg får ordnet det

MOC er IKKE min sterke side :sweat_smile: Og i alle fall ikke Star Wars, har ikke sett en enste film enda :see_no_evil:
Så her er det full fantasi :grinning:

4 Likes

Hun ble oppfordret til å starte med en hobby for å få kontroll på blodtrykket, men som en Sith Lord er det ikke alltid så lett å kontrollere sinnet når ting ikke blir seende ut som man vil!


For flere bilder, se her :slight_smile:

4 Likes

Når man våkner på mandag etter å ha vært sengeliggende og kommer på at fristen for å stemme på konkuransen var i går kveld…

Da er avstemmingen over, og vinnerene er:

  1. Plass: Legopingo!

  2. Plass: einarki

  3. Plass: Klossevik

Gratulerer til alle tre!

Følg med på innboksen da jeg trenger informasjon fra dere om adresser og valg av premie.

2 Likes

Tuuuuuuuuuusen takk… aldri vunne noke so helst trur eg… jippi

2 Likes