Maersk lego

Noen her som vet hvor jeg kan få kjøpt maersk Lego i Oslo?

Leter først og fremst etter maersk line triple-E (10241)

Takk :slight_smile:

shop.lego.com/en-NO/Maersk-Line- … ng=listing
Prøv lego.com du :wink:

Ingen butikker som selger dem ?:frowning:

Den var utsolgt der den ja. Du må nok høre med Outland. om ikke de har så er det nok ingen butikker som har den.
Det er et sett som ikke er standard sortement :frowning:

Så du må nok vente til 6.mai :frowning:

Er ikke det der en sånn Exclusive sak? De er jo normalt sett ikke tilgjengelig i vanlige butikker.
Ser at den er under både Exclusive og Creator på LEGO sine sider…

Joda, de hadde den på outland. 3300 kr…

Outland er ikke en vanlig butikk. De har også importert masse Exclusive sett selv som de selger (rådyrt).

Jeg vet at Toys’R’Us her i Tromsø for eksempel også har importert en del Exclusive sett. Men det er ikke fra ett vanlig utvalg de kan bestille fra LEGO.

:laughing:

Vi har de samme prisene som LEGO på 90% av de eksklusive settene som er i produksjon. De få tingene vi ikke har kurrant leverandør på må vi ha høyere pris på for at det skal være mulig for oss å ta dem inn.

Her må jeg gi Tor Erik rett - min erfaring med Outland, i alle fall i Bergen, er at prisene tidligere var jevnt over kunstig høye på de fleste typer sett, men på et tidspunkt justerte de seg veldig inn. At utgåtte sett koster mer enn vi avhengige setter pris på, har jo med markedskreftene å gjøre…

Jeg vil ikke kalle dem “kunstig høye”; vi tjente ikke mer på disse settene da enn vi gjør nå. For å føre varer, uansett type, er vi avhengige av en viss fortjeneste. Denne er typisk lavere på sett hvor vi er nødt til å ligge over veiledende. Vi får bare ikke kjøpe alt like billig, og jeg velger da heller å ta det inn og la kunden velge framfor å ikke ha muligheten i det hele tatt.

Men, som sagt, vi har altså for del aller meste de samme prisene som LEGO på eksklusive sett.

Vi har også i all hovedsak de samme prisene i alle våre butikker.

Jeg har samme erfaring, nemlig at prisene har justert seg, men det kan vel være så enkelt som at de før tok inn gjennom andre kilder som gjorde at prisene ble høyere og at de nå får det mer direkte og dermed kan kjøre veiledende. De skal jo tjene penger tross alt, selv om det hadde vært hyggelig om de tok inn eksklusive sett og solgte dem til spottpris er det en rimelig dårlig forretningside…

Ja til spottpris! :smiley: