LOTR, The Golden Hall of Meduseld

Endelig er den ferdig!
Dette er The Golden Hall of Meduseld, i Edoras, hovestaden i Rohan. Denne ble bygd for online collaben “Third Age: Journey Through Middle-Earth”
Den tok meg 3 måneder å bygge, og den er mer eller mindre minifigure scale. Dessverre ikke noe interiør, grunnet lite tid og for lite deler. Uansett er jeg utrolig fornøyd med resultatet, og jeg håper dere liker den.

Nydelig! Liker spesielt godt “treutskjæringene” på taket og hvordan du har greid å sammenføye mønet.

Wow
Flott MOC, mye detaljer, liker spesielt murene

Du har all grunn til å være utrolig fornøyd med resultatet. Det er et prakteksemplar over hva som er mulig å bygge med LEGO, og veldig mye god bruk av SNOT! Rett og slett lekkert.

Dette var rett og slett nydeligt arbeid med Lego. Du og du…

Storslått og lekkert. Så nå er det bare å få vist den fram på utstillinger! :smiley:

Fremragende arbeid, dette er det virkelig klasse over!

Wow. Utrolig stilig.

Slutter meg til det de andre har sagt. Et fabelaktig byggverk, i ordets rette forstand, og her er jo alt like imponerende: Arkitekturen og alle detaljene der, med dragehodene og ikke minst ornamenteringen ved inngangen - og som flere andre har nevnt, steinarbeidet. Utrolig tøft, skulle veldig gjerne sett denne i virkeligheten en gang. Kommer du til å kunne stille den ut noe sted?

Skal til Bricking Bavaria i München i November, skal prøve å få tatt den med dit. Men det blir vanskelig fordi den ikke er modular og ikke får plass i vanlig baggasje.
Noen som har erfaring med å sende store ting til cons?
Andre tips?

PS: “Dragehodene” er ment å være hestehoder, i Rohan er det hestene som regjerer.

Selvfølgelig! Hestehoder :slight_smile: kalte dem dragehoder helt uten å tenke meg om, ettersom arkitekturen her jo som kjent er bortimot hundre prosent nordisk. Men hører jo temamusikken fra rytterfolket i bakhodet når jeg ser hallen!

Da er det ekstra kult at det er den norske hardingfela som runger. :wink:

Imponerende

Steinar

:open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

Wow… For noen fantastiske LotR bygg! Bygget fanger virkelig den majestetiske følelsen som Edoras gir i filmene. Veldig veldig bra! Bare pass på Gollum der bak! He’s up to no good!

Tusen takk alle sammen!

Det er faktisk to Gollum i bildet. :slight_smile:

Råååå bra laget da. :mrgreen:

Jeg så ikke den andre før nå! :laughing:

WOW - denne var fantastisk!!!

Husker jeg puslet denne:
http://fingeringzen.com/puzzles/puzzle-golden-hall-edoras-3d
Ser at i Lego ble den nesten mer detaljert og “visbar”…

Du har ikke brikkelisten og en byggemanual vel? :laughing: Kunne blitt et fantastisk Lego Ideas-sett…

Helt, helt fantastisk!!! Vet det går an å bestille pappesker etter spesialmål, men jeg vet ikke hvor. Skal spørre Morty eller eikari om det.

Dessverre litt for sent nå, valgte å heller ta den fra hverandre og bygge nye og mindre MOCs. Noen store MOCs skal jeg uansett få ordna og tatt med til PKH 2019 da. :slight_smile: