Longburg

Etter å ha laget Snugburg (en by på en 48x48-plate) ved hjelp av diverse tjuvtriks, ville jeg prøve en ny versjon av samme ideen, denne gangen med enda mindre grunnflate og mer utdradd i høyden. Det endte med dette:

Longburg, en klippe i havet med borg og tilhørende landsby, har en noe uklar plassering både geografisk og historisk. En grunnflate på 32x32 knotter og høyde 90cm (uten flaggstang) gjør dette til et særdeles bratt og ugjestmildt sted. Til tross for dette er det bebodd med opptil flere minifigurer. Noen av dem ser til og med ut til å trives her.

Mer bilder her: flickr.com/photos/birgburg/ … 399479723/

Birgitte

WOW! utrolig stilig. Fantastiske detaljer og et stilig byggverk.
Hvor stabilt er det?

Bare nydelig…imponert.

Steinar.

En meget bra borg/ landsby Gleder meg til å se den på PKH.

Fantastisk! en skyskraper fra middelalderen… Det må være et forferdelig slit å bære kanonkuler opp i det tårnet :slight_smile:

Fint byggverk du har laget gleder meg til å se det på PKH i år. :wink:

Flott moc og liker at du tar videre idèn om nytt senario for hver vinkel :slight_smile:
Nysgjerrig hvor “vindsterk” tårnet er? :wink:

Fantastisk bra laget.

Som tatt ut i fra et en fortelling/film/spill.
Mange fine detaljer.

Meget imponert.

herlig

Kjempeflott! Mye liv i den nederste seksjonen!

Takk folkens, hyggelig at dere liker det :smiley:

MereteN, Morty: I utgangspunktet er det ganske sterkt takket være legoklossenes utmerkede gripeevne og presisjon :slight_smile: men jeg har delt det opp i tre moduler. Den nederste delen er forsterket innvendig og er svært stabil, midterste del er litt sårbar pga. den buede muren og tårndelen tåler mye. Modulene henger sammen omtrent som modulhus, mest fliser i øverste lag for at de skal være lette å skille. Det blir derfor noe sårbart i disse overgangene så konklusjonen blir at det henger greit i sammen til å kunne snus på men det tåler ikke å bli dultet borti.

Jeg er imponert over detaljrikdommen. Og det er skikkelig pent også!
Men er bare en bitteliten detalj som mangler, nemlig prinsesse Rapunsel oppe i tårnet som har hengt ut sitt lange gylne hår :slight_smile:

Det hadde gitt det litt eventyrlig twist.
Fonix, sett på Once upon a time på søndag? Der var noe av historien nettopp med Rapunsel og tårnet.

Neida, man dresserer byens unger til å løpe opp til toppen av tårnet, og la seg fire ned i tau.
Som motvekt bruker man en sekk med kanonkuler.
Det eneste man må passe på er at den som laster opp kanonkulene nede vet hvor mange kanonkuler den neste ungen veier.
:open_mouth:

Fantastisk! Detaljrikdommen, særlig. Elsker damen som sløyer fisk, for eksempel! Gleder meg definitivt til å se det IRL på PKH.

Flott bygg, MYE på 32x32!
Baard

Dette var rett og slett veldig bra - gleder meg til å se det om et par uker:D

harald-

Hva, enda flere kommentarer? :slight_smile: Hyggelig når folk tar deg bryet med å skrive noe. Takk!

Fonix: Vi har jo snakket om dette med Rapunsel tidligere, men nå viser det seg at kongefamilien ikke gidder å bo på denne utposten. Det blir ikke noe hengende hår, det får klare seg med hengende geiter :slight_smile:

Wow!! Fantastisk byggverk!!! :smiley:

Så kule detaljer i landsbyen også - klesvasken, fiskeren og matlaging! kjempestilig å se!