London

Jeg skal til London i helga. Er ikke kjent der, men tenker å se ett og annet severdig. I tillegg til det, sett fra dere litt mer erfarne folks øyne - hva bør jeg få med meg, sånn rent LEGO-messig?

Gjermund

Det jeg ikke fikk med meg pga dårlig planlegging: http://arcelormittalorbit.com/whats-on/bricks-in-the-sky/

Pick-a-Brick-messig er det liten vits i å stresse rundt til flere LEGO-stores, de hadde stort sett de samme tingene på veggene i alle butikkene for en uke siden, så det er like gret å nøye seg med butikken i Westfield Stratford, som du kan spasere til etter at du har sett Bricks in the Sky.

(Avhengig av hvordan du definerer London er det snakk om 2 til 5 ulike LEGO-butikker.)
Jeg var ikke i Legoland Windsor, så jeg aner ikke hvordan det ser ut der.

Støtter forslaget om LEGO Store på Westfield, enten i Stratford eller Shepherd’s Bush. Men det kan være artig å ta turen opp i øverste etasje hos Hamley’s i Regent Street også. Der pleier de å ha noen fine LEGO-skulpturer á la de du kan finne i LEGOLAND.

Legoland Windsor var gøy, men ikke noe interessant shoppingmessig (vi kjøpte en nøkkelring og et par postkort), og du må regne hele dagen.

Fordelen med å dra til Stratford er at du da samtidig kan gå litt rundt i Olympic Village. Flott område bygget til OL 2014.

Ellers så vil jeg anbefale, på generelt grunnlag, en tur eller to i Regent Park. Et herlig parkområde som ligger mellom Camden Town og Madame Tussauds.
Spaghetti House i Sicilian Ave like ved British Museum er også å anbefale.

En annen fordel me Stratford er brewpuben Tap East som ligger i ene “enden”. De kan med fordel brukes som base om man er fler som vil bytte på å shoppe (eller om man er en som blir fort ferdig og har noen å vente på…). Engelske kjøpesenter har ikke oppdaget fordelen med å la deg dra med handlevogna overalt, så du skal ikke innom mange butikker før du blir nedlesset, og hva er da bedre enn dyp skinsofa og godt øl?

Jeg gjerne anbefale noe ikke-Lego, borte ved Knightbrigde. Natural History Museum anbefales. Like ved ligger et par andre museumer også, bl.a. Teknisk Museum. Ellers er Guniea Pig en god biffrestaurant hvor man får prate med kokken når man bestiller. London er en fantastisk fin by. Vært der tosifret antall ganger :slight_smile: