Loderunner leker seg

Jeg innrømmer, jeg har ikke vært så veldig aktiv her. Å poste på fjesboka er enklere. Selv om mye også blir borte der, inntil det blir ett eller flere år gammelt og dukker opp i minner. Fjesboka er rar.

Men jeg har ikke glemt dere, helt. Jeg liker BB-forum.

Koronaen har satt sine spor, bl.a mer tid til å bygge, i perioder. For jeg innrømmer: jeg er en periodebygger. Det kan gå ukesvis mellom. Jeg har så mange andre diller …

Jeg bygger mer sett nå. Tidligere kjøpte jeg de for å få tak i coole deler. Men så modifiserer jeg de, etter eget hode.

Som da jeg i fjor kjøpte to Fiat 500-sett for å få deler til en senket Abarth 595-versjon uten støtfangere, og med motorluka på stag. Det var sånn Carlos Abarth gjorde det for få bedre kjøling til motoren da han trimmet Fiater og kjørte racing med de tidlig på 60-tallet. Dessuten ble den åpne motorluka til en slags spoiler som gjorde at bakhjulene holdt på veigrepet når det begynte å gå fort i svingene. De opprinnelige hadde dog ikke oljekjøler i fronten, men jeg synes det er så tøft at den måtte få det. Den litt større Abarth 1000 TC, som var basert på Fiat 600, hadde oljekjøler i fronten. Og så ble motoren Abarth-rød og bilen fikk røde sidestriper. Og sannelig passet det med en Lego Technics-figur inne i den. I interiøret har jeg laget jeg racingstoler og et instrumentpanel med to klokker. Det burde vært tre, men to fikk holde.

Jeg satte bilen på et grått, loslitt hagebord og satte kameraet på stativ for å få det rette perspektivet. Bildene er ikke photoshoppet, perspektiv og skygger ble perfekt.




To sett Fiat 500 betød at det ble noen lysegule brikker til overs. Litt inspirert av Lego-bilbyggere på Instagram har jeg begynt å bygge egne hot-rodder.

Først en pick-up med Spøkelseskladden som sjåfør

Så en variant av denne, men uten platt og en litt mer agressiv stil

Og som en bonus, en liten mikro-rod

Bildene mine er forresten lastet opp på imgur. Bildestørrelsen jeg har valgt der er “large thumbnail”. Er det for stort, så si i fra.

Leste dette først på liten skjerm og leste tittelen som “Loderunner trekker seg” :mrgreen:

Haha, det første innlegget lurte meg i hvert fall. Jeg tenkte “jøss, har noen virkelig bygget en sånn i full størrelse?” før jeg leste teksten. :laughing:

Mikro-roden var tøffsøt!