LL-928 Galaxy Explorer

Har vært så heldig å kommet over et perfekt bevart eksemplar. Fremstår som helt nytt, ingen riper i delene. Til og med trans-yellowdelene er ripefrie:) Har nok vært bygget en gang og stått på ei hylle. Var også nærmest støvfritt. Alt var tight og virket nytt. Eneste som ikke er helt i orden er tre av minifigurene. De ser ut som de har vært brukt endel. Logoen er litt borte på brystet. Må si at jeg ble paff da jeg åpnet pakken og så tilstanden på delene ifra 1979. Hadde regnet med noen riper men dette var helt utrolig. Hadde den følelsen man har når man bygger med fabrikkny lego :mrgreen: Skipet kommer nok til å få hedersplassen på hylla.

Ser jo på bildene at den fremstår som helt ny. Ganske utrolig :slight_smile:

Ser ut til å være i veldig god stand ja!
For øvrig innmari sjalu på de baseplatene der (krater og landingsplass). :wink:
-Hadde disse selv da jeg var yngre, men har nok gått med i et eller annet oppryddingsdragsug, da de desverre ikke lå i kassa som jeg henta fra barndomsheimen i fjor sommer.
Får prøve meg på BrickLink (med mindre noen laugmedlemmer har noen av disse i ok stand til salgs?)…

Utrolig moro å se så gamle sett i slik god stand. Jeg kom selv over en hel haug med Classic Space på finn som jeg driver og “restaurerer”. Der var også veldig mange av delene i veldig god stand, men ikke slik som dette. Kult! :smiley:

Jøss, super stand ja, den var du heldig med! Trans-yellow windscreens i så bra stand er det nok ganske langt mellom.
Kjøpte en selv for litt siden, men den var betraktelig mer sliten enn denne for å si det pent…

Blir nok ikke å selge mine :wink: De baseplatene er ettertraktet for Spacere… Har vært heldig å fått tak på noen til en bra pris. De kan ha veldig varierende kvalitet. Kjøpte fire stykk hos en franskmann, de var veldig falmet. Var blitt gule der de normalt er oransje. Ellers så ligger det endel på Ebay, har sett flere ganger folk som selger opptil 12 stykk i slengen. Selvfølgelig for en god neve Euro. Men totalt så tror jeg det blir billigere stykkpris enn å kjøpe på Bricklink. Mange selger på Ebay oppgir at de ikke sender til Norge, spesielt fra tyskland, men hvis man spør på mail, så går det som regel greit.

Ja de trans-yellow delene var helt “nye”. Sammelignet de med noen andre jeg kjøpte til et prosjekt, og de var veldig ripete, og selvfølgelig til en stiv stykkpris. Det er veldig vanskelig å finne trans-yellow-deler av god kvalitet. Tror det blir lenge til en sånn fangst dukker opp igjen. Det lå forresten en Galaxy Explorer på Bricklink MISB til rundt 2000 Euro! noen har visst kjøpt den nå :mrgreen:

Jeg restaurerte min 928 i forbindelse med at jeg og Cowboy Gibson skulle ha ett felles oppsett med Classic Space på PKH 2014.

Men den ble ikke så bra som denne. Så jo helt ny ut.

Har i det siste fått tak i flere Space plater, så basen kan bli større ved en annen anledning.
Er spendt på hvordan de to Space settene jeg har bestilt ser ut. Ene var godt brukt sto det.