Litteraturhuset Fredrikstad

I januar 2013 åpner Litteraturhuset Fredrikstad og Earthtree Media (hvor jeg jobber) skal flytte inn i kontorer i andre etasje.
Griff Arkitektur, som vi deler kontor med (før vi flytter), har tegnet huset som ligger langs bryggepromenaden i Fredrikstad.

Her er noen bilder av huset tatt i dag:

Jeg synes arkitekturen på huset var veldig spennende og fikk lyst til å lage min modell av huset. Inspirert av Architecture-serien til Lego har jeg satt sammen følgende modell. Stor takk til Matija for gravering av tiles!:

For mer informasjon om Litteraturhuset, besøk nettsiden deres her:
http://litthusfred.no

Kjempeflott architechture modell av huset! Du hadde fått med deg alle viktige elementer i huset syns jeg. Bare en slik liten detalj med å bruke plater istedenfor brikker så fikk du frem at huset hadde panelbord som kledning utvendig. Meget bra. Antar denne modellen blir stående utstilt inne i virkelige huset?

Takk skal du ha! Den blir om ikke annet i alle fall stående i våre kontorer inne i huset. :slight_smile:

Pent! :smiley:

Ja dette var pent og rent! Utrolig stilig modell og original!

jeg likte legoen bedre enn det virkelige huset jeg, kjempe imponert.

Pent byggverk du har laget :smiley:

Fin modell :smiley:

Fantastisk modell

Utrolig bra. Nok en flott konstruksjon fra deg.

Tusen takk alle sammen! Veldig moro å høre! :smiley:

Drar opp denne gamle tråden litt, for nå har jeg bygd ferdig sidebygget!





Stilig, bra utbygging.

Steinar

Har ikke sett denne tråden før nå, men fantastisk arkitektur på bygget, utrolig pent laget!

fint tilbygg, kan skimtes på bildene fra i fjor ser jeg, får vi et nytt bilde av det virkelige bygget?
Flott modell!
Baard

Hei, takk for hyggelige tilbakemeldinger. Her kommer noen “oppdaterte” bilder av det virkelige bygget.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10138367

Huff og huff. Brenner fælt.

Selv har jeg byttet jobb og sitter nå i Sarpsborg, men det er trist å se kontorene til min gamle arbeidsgiver stå i fullt fyr. Forhåpentligvis får de stanset brannen før den sprer seg nedover til de andre etasjene. Det blåser noe helt forferdelig noe som ikke akkurat hjelper på…

EDIT: Brannen er visst nå under kontroll melder journalister på stedet.

Men modellen er intakt, formoder jeg?
Baard

Du får bygge om modellen midlertidig med brann og røyk fra takterassen :slight_smile:

Men trist at det brenner i ett så flott og nytt hus.