Liming av Lego

Har søkt litt men ble ikke klokere,så derfor spørr jeg :slight_smile:

Har noen minifigs og andre småtting som jeg gjerne skulle ha limt sammen for enkelhetens skyld :slight_smile:
Er det noe spesielt lim som anbefales til dette formålet?
evnt kan man bruke vanlig modell lim fra plast sett etc :slight_smile:

Bare tanken på å lime LEGO er ufyselig.
Vanlig plastlim funker, eventuelt aceton.
Test på noe det er greit om det skulle bli ødelagt.

Jeg har brukt lyn lim ved reparasjoner av deler. Ellers så er jeg ganske anti lim i Lego.

Skal være sagt at jeg kun skal lime enkelte figurer og ting til div Lego spill…
di løsner jo bare man ser på dem når man skal spille selve spillet :slight_smile: og det kan jo være litt plagsomt i lengden.

Lego selger jo div modeller som kommer ferdig limt oxo,så di må jo syntes det er greit :unamused: hehe :slight_smile:

takker for svar. da blir det en tur innom hobby butikken i morgen :slight_smile:

Hva med små mengder blank silikon? Fikk vite at modellbyggerne i LEGOLAND bruker en form for silikon når de lager byggverkene sine. Da burde det være mulig å kjøre “undo” etterpå hvis man ønsker?

Limpistol fra f.eks Biltema
Billig lim som lett lar seg skrape av om du angrer

Hvis du ikke har planer om å angre: Acrifix 1S 0106.

NB:

  • plasten begynner å smelte med en gang den kommer i kontakt med limet
  • bruk veldig lite lim på undersiden av klossen, og pass på at det ikke kommer ut på siden
  • gjør det utendørs

Jeg har limt min første LEGO! :open_mouth: :open_mouth: :open_mouth:

6x10 plater limt med tec7 på hyllekanten for å pynte opp litt :slight_smile:

20151009_230720 by Ole Tora, on Flickr

Oioi. Lurer på om det er det samme med liming som med kutting - at når du først har gjort det en gang skjer det gjerne igjen…?

Jeg har faktisk malt og klipt Lego. Malt to ganger og klippet en. Det var i sammenheng med at jeg laget to custom minifigs, og det var klosser/deler som jeg ikke hadde bruk for til noe annet… men jeg tror ikke jeg gjør det igjen :slight_smile:

Min pappa limte en 4,5 volts lego pens som var knekt i to med araldit på midten på 70 tallet virket det.

:wink:

Fiffig alarmklokkeoppheng… :wink: