Lilleby

Godt å få byen opp på et bord. Greiere å fikse litt på detaljer da Smile

Har hengt opp noen fly, synes det ble litt fint i grunn:)

Endelig ble jeg fornøyd med kinoen. Har laget taket på en litt spesiell måte, synes den ble litt eventyraktig:)

Den blåe blokka er den mest ombygde bygningen i Lillebys historie. Den får stå en stund slik:P

Ikke mye å si her enn at kasnkje den fyker for en cafe corner…

Den gamle originale hytta, måtte vike for dette fyrtårnet. Men nå er jeg litt usikker igjen:P

Heisekrana var et kjøp jeg brukte noen uker på å bestemme meg for. I midlertid dukket den opp på 40% på Bilka, og da var den kjøpt!
Greia var at den riktignok var CITYLEGO, men så litt TECNO ut. But then again, heisekraner er jo ikke akkurat massive irl heller.
Ganske fornøyd med valget om å kjøpe den, og synes den passer inn.

Bunjeee!!!

Er litt rabagasser i Lilleby oxo, men tro om de rekker det?
Et problem er støv. Og desverre sitter støvet såpass at det ikke hjelper med trykkluft… Aner ikke hva jeg skal gjøre for å slippe det…
Her er link til 2008 mappa: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=274276

Daniel wrote:
Bunjeee!!! Skjer mer enn bare bungee der.Wink
Daniel skrev:
Et problem er støv. Og desverre sitter støvet såpass at det ikke hjelper med trykkluft.... Aner ikke hva jeg skal gjøre for å slippe det.... Har du prøvd en lett fuktig klut?
Sitat:
Skjer mer enn bare bungee der.
Bungee x 2 da Wink Dama mi som har satt opp de fleste folka, legger skylda på henne Wink
Sitat:
Har du prøvd en lett fuktig klut?
Klut (microfiber) funker bra på flater, men på knotter, slik som mitt svarte gamle tog, legger den igjen støvrander. Blir egentlig seende værre ut. Ikke har jeg lyst til en årlig demontering av hele byen heller...

Daws, I drenge og piger!
Støv altså…Det blir mye mindre problematisk, hvis man vasker Legoene før.
Dem har ei hinne av (Ikke olje, men noget hemmeligt, siger Lego på spurgsmaalet mit.) olje eller silikon e.l. slik at dem slipper lettere ut fra støpemaskinen. Denne hinna forbinder seg ekstra godt med støvet. Gjelder altså nye klosser.
Hvis man altså vasker vekk hinna, så blir det lettere å koste bort støvet siden.
Ellers kan man, dvs. man må, burde, skulle, sette legoene sine i støvtette glassvitrineskap. Helst lystett også, for å unnga gulning.
Helst lar man dem i eskene og setter dem igjen i støv-, luft, lys-, i det hele tatt: tette skap, rom, saler, haller.
Kor kjem alt støvet frå?
Renhvite isbjørnhilsener
Michael

Daws, I drenge og piger!
Støv altså…Det blir mye mindre problematisk, hvis man vasker Legoene før.
Dem har ei hinne av (Ikke olje, men noget hemmeligt, siger Lego på spurgsmaalet mit.) olje eller silikon e.l. slik at dem slipper lettere ut fra støpemaskinen. Denne hinna forbinder seg ekstra godt med støvet. Gjelder altså nye klosser.
Hvis man altså vasker vekk hinna, så blir det lettere å koste bort støvet siden.
Ellers kan man, dvs. man må, burde, skulle, sette legoene sine i støvtette glassvitrineskap. Helst lystett også, for å unnga gulning.
Helst lar man dem i eskene og setter dem igjen i støv-, luft, lys-, i det hele tatt: tette skap, rom, saler, haller.
Kor kjem alt støvet frå?
Renhvite isbjørnhilsener
Michael

Jøsses, en hemmelig hinne… - Den var ny.
Hadde jeg ikke erfart denne “støvbindingen” som gjør det umulig å blåse bort støvet, hadde jeg flirt godt.

Hei!
[Strøket av sensuren.]
Det er denne hinna som smaker besk og bittert og som gjør at man har så kjempegode fingeravtrykk (eller tommel-) på splitternye klosser. Hemmelig er ka den består av. (Dvs. det går sikkert an å finne ut av vha en kjemiker.) Slibrigst er jo dekk.
Så e det dette med statisk elektrisistet som fester støvet til klossene Kanskje e det denne som gjør det vanskelig å rense med sånne store plastkoster i sprakandes farger?
“farger kan ikkje sprake!”
Hadde Du sett en sånn kost som æ har, så hadde du ikkje tvilt på at DE farger kan både det og verre.
http://www.brickshelf.com/gallery/matthes/1592variations/12mystery/1592_mystery_07.jpg
Sett 1592 i LSD-rus eller med støvkost.
Mere her: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=18128
1592 hundre år før. (Også kjent som Kolumbus’ Lego.)
Bilde 00 og 01.
1592 ti år før. Også: Vegvesenet anmarsj. Bilde 02
1592 i Röntgenbilde. Bilde 03-05.
Så disse rusede. OBS: Her hadde æ brukt sånne klosser som ikkje stammer fra den jydske heden. (Ikkje vis det til nokon!)
Greia var at man skulle lage variasjoner av sett 1592.
Fargesprakende isbjørnhilsener
Mich.a[/img]http://www.brickshelf.com/gallery/matthes/1592variations/12mystery/1592_mystery_06.jpg

Sitat:
[Strøket av sensuren.]
Hva skjer?
Sitat:
Slibrigst er jo dekk.
Det har du jo rett i. Ikke tenkt noe særlig over det.
Sitat:
Sett 1592 i LSD-rus
Haha! Surprised)
Sitat:
Sett 1592 i LSD-rus eller med støvkost
Du verden! Gikk "opp" fra mappa, helt sykt stili alle de alternative settene de har bygget av 1592. Er dette settet en sånn LEGO-kult-greie eller? Altså en enorm inspirasjonskilde for den gang unge sjeler? [/quote]

Daws, I drenge og piger!
Forespørselet om litt mindre bildet kan besvares med hjelp av Anne-Jorunn:

Æ mangler ennå noen frosne figurer og noen “riktige” vinduer (svart-svartglass uten trykk el merke) til baksida. Dem var i rotekassene her.
Huset har vokst seg til 8x2 veiplater.
Hilsen
Michael

Hei!
Ja, 1592 var en sånn kultgreie den gangen. Og så skulle “alle” bygge den i forskjellige varianter, akkurat som 6399 og 375 og 7750 og…og…
Men det var altså ikke den gangen da settet var aktuelt, men for 5-6 år siden, da settet var ikke så lett tilgjengelig.
Hilsen
Michael

Sitat:
Æ mangler ennå noen frosne figurer og noen "riktige" vinduer (svart-svartglass uten trykk el merke) til baksida. Dem var i rotekassene her.
Noe sier meg at du har et SREIØST LEGO-budsjett:P
Sitat:
Ja, 1592 var en sånn kultgreie den gangen.
Stili Smile Mye jeg har gått glipp av skjønner jeg. Grunnen til jeg ble gira på LEGO igjen, var at jeg i 2002 skulle kjøpe bursdagspressang til min eldste sønn. Valget falt på et blått tog, og selgeren i butikken sa at det nå var slutt på den gode gamle legoen. Det skulle komme noe nytt som het Jack Stone. Så jeg kjøpte bokstavelig talt det som fantes av LEGO i Kristiansund i løpet av den sommeren. Ringte oxo rundt i andre byen og fikk tilsendt masse LEGO Surprised) -Måte på, fjerne den gode gamle LEgoen!!! Ble jo nesten forbandet:P Men Jack Stone varte jo ikke lenge da. Ble vel en flopp uten like?

Hei!
Et seriøst ka?
Hverken - eller.
Æ kjøp ikkje alt som e, hvis æ gjorde, ville æ jo hatt nok frosne figurer.
Og nok av mykje anna, óg.
Forresten e det jo en motsetning i seg sjøl. For nok Lego ha rman jo aldri. Kun Kjeld, han har nok.
Hilsen
Mich.a

Sitat:
Et seriøst ka?
Størrelsen av dine bygninger bører preg av en stor kostnad. Min største bygning (Sears Tower) Har kosta NOEN tusen kroner (dama mi leser oxo innleggene her, så jeg tør ikke skrive eksakt hvor mye:P) Så utifra den erfaringen, vet jeg du bør ha et seriøst LEGO-budsjett:P Frosne figurer? Hva er det? Og hvem er Kjeld? Har du link til hans folder?
Daniel wrote:
Og hvem er Kjeld? Har du link til hans folder?
Kjeld har sitt egen flotte galleri over samlinga si på www.lego.com Smile
Sitat:
Kjeld har sitt egen flotte galleri over samlinga si på www.lego.com
Den linken var det ikke mye hjelp i... Søkte etter navnet, men kom ikke frem noe galleri på ham.
Daniel wrote:
Sitat:
Kjeld har sitt egen flotte galleri over samlinga si på www.lego.com
Den linken var det ikke mye hjelp i... Søkte etter navnet, men kom ikke frem noe galleri på ham.
Kjeld Kirk Kristiansen, som eier LEGO-kompaniet. Razz (eller er han død?)

Nei, Kjeld eier og er i veldig stor grad aktiv i selskapet, skjønt han er “kun” nesteformann i selskapet. Den nåværende administrerende direktøren, utnevnt av Kjeld selv, er Jørgen Vig Knudstorp, og er selve mannen bak spakene og som virkelig har fått hele selskapet på rett kjøl igjen.

Urk, Kjeld the owner:P Trodde vi snakket om en “dødelig” fotsoldat Kjeld Jeg:P

Freddie wrote:
Nei, Kjeld eier og er i veldig stor grad aktiv i selskapet, skjønt han er "kun" nesteformann i selskapet.
OK, jeg forveksla han med Ole. Wink