Light kit for biler

Jeg ønsker lys til mine biler, og har funnet en nettside som selger dette. Se eksempel her: https://lelightgo.com/products/light-kit-for-ford-mustang-10265
Jeg lurer på om dette er det beste stedet for å kjøpe slike lys, eller om det finnes noen norske som selger?
Finnes noen mulighet til å koble sammen lysene til alle bilene til en bryter, og gjerne så det går på strøm fra veggen og ikke batteri.

Er det noen som har tips?

Bilene jeg har så langt er:
Ford Mustang GT #10265
Aston Martin DB5 #10262
Dom’s Dodge Charger #42111

Hei, lys i Lego modeller har blitt populært og gir en ekstra piff.
Jeg kjenner ikke til den produsenten du linker til, og det er flere. F.eks Game of Bricks og Lightaling er noen jeg kommer på i farten.
Hvem som er best aner jeg ikke dessverre.
Ingen i Norge så vidt jeg vet.

Det er fint mulig å koble dem sammen. Men det krever jo at du vet litt om det.
Man kan f.eks bruke en usb lader som strømkilde, den gir 5v og nok strøm.

Bare å spørre mer om det er noe spesifikt du lurer på. :slight_smile:

Hei!

Kan av egen erfaring anbefale Brickstuff:

https://www.brickstuff.com/store/c15/lego-light-kits

De er ikke billige, men topp kvalitet. Hvis du kjøper derfra, støtter du dessuten Rob Klingberg, som er mannen bak Brickstuff. Han er entusiast og en særdeles hyggelig fyr og har bygd opp sin business fra bunnen av. Av samme grunn bør du holde deg langt unna Light My Bricks - for de startet nemlig som forhandler av Brickstuff, før de bestemte seg for å stjele alle idéene til Rob, bestille komponentene ferdig fra Kina og begynne å selge dem som sine egne.

1 Like

Bricksuff ja, hadde glemt den historien. Støtter L@go i dette og fjernet navnet i forslaget.

Så da er Brickstuff sitt system kompatibelt med LightMyBricks? Har kjøpt fra sistnevnte tidligere og vært fornøyd, men var ikke klar over bakgrunnshistorien så de er svartelistet nå.

Takk L@go for godt tips. Da blir det lys i bilene.
Ønsker jo å få lys i bilene, koblet sammen til en bryter. Gjerne med en fotocelle slik at lysene slår seg på når dagslyset i rommet forsvinner :wink: Skal sjekke ut hva jeg kan få til ut fra en usb-lader.

De burde jo være det, ja, uten at jeg har noen så jeg kan sjekke.