Lengde på togvogner

Ettersom Eurobricks er nede kan jeg ikke søke meg frem der, så da lager jeg en liten tråd her istedet.

Jeg har en Santa Fe Super Chief som jeg enda ikke har bygget. Da jeg er redd for den blir litt stusselig uten vogner tenkte jeg å vente til jeg hadde noen av de også. Dessverre så synes jeg de offisielle Santa Fe-vognene er noe høyt priset, så jeg vurderer å lage noen selv (noe som garantert ikke blir billigere…).

Når jeg først skal lage disse vognene kunne jeg gjerne tenkt meg å lage de litt lengre enn de offisielle som er 32 studs lange, og her stopper jeg litt opp. “Train Base” får man i 24 og 28 studs lengder, og om man kombinerer to stk med 24 studs er jeg redd for at vognene blir litt voldsomt lange, noe som jeg innbiller meg vil se litt rart ut i svinger. I tillegg er jeg redd for at den vil se litt for lang ut i forhold til lokomotivet

Et annet alternativ er “split level train base” som er 34 studs, men jeg synes ikke designet på denne passer helt inn med disse vognene. Bortsett fra det er lengden av denne ganske grei.

Man kan naturligvis bygge disse av vanlige plater, men da må det bli en plates mellomrom over hjulsettene, noe jeg helst vil unngå (er det evt. andre smarte metoder her?).

Jeg ønsker å holde meg til 6-wide ettersom lokomotivet er det.

Du kan bruke en Technic-plate (2x6) akkurat der hjulene skal settes på, så klikker de fint inn.

Ja, det er ingen problem med å få hjulene til å henge, men togplatene dekker rundt train base-platen, noe man ikke klarer med mindre man går opp til 8-wide (til nøds 7-wide) med vanlige plater.

Hei

Jeg har bygget mange av Sante Fe lok. og vogner. Har også bygget et par stykk av Santa Fe El Capitan (en mod. utgave, som er designet av samme person som har designet de sett utgavene fra LEGO: flickrhivemind.net/Tags/jamesmat … nteresting
De høye vognene er i 6 bredde og 38 lengde. Lykke til!