Legoshop og PostNord

Basert på det jeg har lest her og andre steder hadde jeg ikke spesielt høye forhåpninger da jeg bestilte fra LEGO, men jeg har tydeligvis hatt flaks:
Begge de to siste bestillingene jeg har gjort har kommet fram uten problemer, og sporingen har ikke tydet på noe annet enn en straight a-å reiserute. Venter fortsatt på en pick-a-brick-levering, så får se om den får seg noen runder.

Det har ikke vært fryktelig effektiv levering (9-10 dager fra bestilling til pakkelevering er ikke superraskt, men kan ikke klage heller :slight_smile: ), men det har vært greit. Kanskje det er et tegn på forbedring, eller så hadde jeg bare flaks. Gjenstår å se!

Det høres jo supert ut Anders :slight_smile:

Leveringstiden med standarfrakt er rundt 10 dager så den er jo på en måte innafor.
Supert om alle sendinger hadde klart den fristen, men vi får se hva som skjer fremmover.

Jeg har for øyeblikket 5 pakker på vei fra LEGO.
TO av dem har hatt 3 stk 3-4-dagers sightseeing-turer i Oslo :laughing:
Hentet hos LEGO 13/11 og fortsatt ikke levert… :unamused:

Bestilling lagt inn 18. oktober ble levert ikke bare i feil butikk, men i feil by attpåtil. Rimelig surt å måtte sette seg i bilen for å hente en pakke, som skulle ha vært levert til en butikk i gangavstand fra meg…

Fikk en pakke på døra i dag sendt den 13/11. Tregt, men pakken var iallefall i god stand.

Har ikkje fått pakken enno, som har stått i loop på luhrtoppen sidan 18.11 (skulle leveres mellom 17-21 i dag, og blei registrert innlasta kl 1308 i dag (SMS og e-post funka då heilt fint)

Det som ser ut til å vere postnord sitt problem er å levere pakker på døra til kunde, på dette området feiler det på kommunikasjon, varsel…
Det må då vere billigare for ekspeditøren å kunne levere ei tralle til utleveringspunkt A, enn å sende ein varebil på kryss og tvers i eit større geografisk område, og stoppe for kvar pakke.
Så eg venter berre på at eg får ein SMS om at den er blitt levert på eit pickup-Point

Ja, min tur med en erfaring.

Bestilte 2 ordre på lørdag, mandag kveld var de på vei med DPD.
Av en eller annen grunn valgte Lego 3 kolli til dette…
Onsdag var de i Oslo, torsdag på Lierstranda, og jeg fikk flere SMS for å bestille hjemkjøring.
Hadde jo forventet at de ble levert på lokal Rema.
Ringte Lego, og det er hjemkjøring som er avtalt med DPD, så det er standarden. De skal se på endring der.

Så ikke med en gang at man kunne krysse av for levering 17-21, så jeg var litt perpleks.
For valget var levering fredag, mandag og onsdag. Etter tirsdag var det lagerleie på 146 pr. kolli pr. dag (!)
Men etter jeg så det, valgte jeg levering i dag 17-21, og nå kom en Marek med alle 3 pakkene.
Hyggelig fyr, kunne ikke norsk, men pakkene var hele og fine.

Var jo litt skeptisk om det skulle dukke opp noe.
Så, alt i alt er jeg fornøyd og synes Postnord fortjener denne positive omtalen som en kontrast.

Bestilte 23.11, levert på døra 28.11 i perfekt stand.

Får se hvor kjapt det går med dagens bestilling, virker jo som det er litt varierende rundtom i landet.

Fikk to leveranser sist uke, på trapp, uten beskjed men bor litt grisegrendt til og de sto under tak så helt perfekt

Bestilte for en stund siden både deler fra pick a brick og ett par småsett. Fikk pakke levert til meg på jobben etter at de spurte om adressen. Ett par dager senere kom PaB posen også. Da uten problemer.

Jeg opplevde nylig å få en Bricks & Pieces levert på døren med DHL Express, kun 3-4 dager etter jeg bestilte den. Go figure… vel verdt de 23 kronene jeg betalte i frakt!

Det verste syns jeg er den unødvendige somlingen på pakkesentralen… :imp:

To nylige eksempler:

03.12.2019 12:48 Oslo (NO)
At parcel delivery centre.
New delivery date agreed upon.
01.12.2019 13:39 Oslo (NO)
At parcel delivery centre.
New delivery date agreed upon.
29.11.2019 10:23 Oslo (NO)
At parcel delivery centre.
New delivery date agreed upon.
28.11.2019 09:07 Oslo (NO)
At parcel delivery centre.
New delivery date agreed upon.
27.11.2019 19:17 Oslo (NO)
In transit.

En uke i Oslo - jeg har ikke hørt noe fra PostNord ennå enda de påstår vi har blitt enige om en ny leveringsdato hele 4 ganger!..

Og denne tok 14 dager fra Oslo til meg (egentlig bare en 10 minutters kjøretur):

29.11.2019 17:56 Oslo (NO)
Delivered.
Evidence
29.11.2019 12:18 Oslo (NO)
Out for delivery.
28.11.2019 09:09 Oslo (NO)
At parcel delivery centre.
New delivery date agreed upon.
27.11.2019 10:56 Oslo (NO)
At parcel delivery centre.
New delivery date agreed upon.
26.11.2019 19:30 Oslo (NO)
At parcel delivery centre.
New delivery date agreed upon.
26.11.2019 11:19 Oslo (NO)
In transit.
22.11.2019 10:26 Oslo (NO)
Parcel undergoing customs clearance.
22.11.2019 10:19 Oslo (NO)
In transit.
19.11.2019 08:47 Oslo (NO)
Parcel undergoing customs clearance.
19.11.2019 08:20 Oslo (NO)
In transit.
15.11.2019 17:14 Oslo (NO)
Parcel undergoing customs clearance.
15.11.2019 16:54 Oslo (NO)
In transit.

Jeg er spent på om noen av Black Friday- kjøpene mine kommer fram før jul… :frowning:

Da tipper jeg at du bestilte for med enn 350 kr? For det virker ikke som de klarer å sende vanlig B&P pakke med riktig merking (DDP?)
Har en gang opplevd at de har forfalsket vareverdien for at den skulle kommer under 350 (!)

Ja stemmer, var marginalt over 350 kr. Håper ikke jeg får en latterlig tollgebyr-regning fra DHL nå da…

Det virker som det er litt forskjeller ute og går. Kanskje avhengig av hvor i landet pakken skal?
Jeg har hatt to leveranser fra Lego.com med Postnord som har blitt levert ganske raskt.
Jeg har også hatt et par leveranser fra nettbutikker innenlands de siste ukene med Postnord som har gått unna.

Nei, det gjør du nok ikke. Det er derfor de sender med DHL, hadde de valgt vanlig post som under 350, så hadde den nok blitt fortollet…
Så, hva gjør de etter 1/4 neste år, kommer alle B&P med DHL?

Opplevde nå at pakken lå over en uke i Larvik der meldingen New delivery date agreed upon kom opp, men det var slettes ikke avtalt når pakken skulle komme. Jeg måtte selv ta kontakt. Jeg forstår jo at det er kjipt for PN å få ut alle pakkene som nå er kjøpt på Black Week men synes ikke det er greit at kunden må ta kontakt for å få til levering.
Nå skal det sies at Chaten fungerte greit når jeg først tok kontakt og sjåføren fikk beskjed om å ringe meg direkte når pakken skulle komme og pakken kom greit frem.

Den der “Delivery date agreed upon” virker nesten som om de er blitt enige med seg selv om når de skal forsøke å kjøre ut… har fått samme melding i mine sporingsresultater uten å ha hørt et kvekk. :laughing:

Fikk min blakke fredag pakke i går. Var ikke hjemme når den skulle utleveres, men siden sjåføren bor i nabolaget så tilbød han å sette den på trappa til meg når han var ferdig med jobb utpå kvelden - litt av en ekstraservice!

Jeg tipper på at det betyr at DPD og Postmord har blitt enige om når pakken skal leveres fra DPD til Postmord.

Min har nå vært på pakkesentralen i Oslo i snart 2 uker, og står som “ny leveringsdato skal avventes”. Bare ett problem - de har ikke tatt kontakt i det hele tatt!!

Jeg ringte nå til LEGO og de skulle ta kontakt med leverandør og se om de manglet noe informasjon om meg på pakken.

Jeg mistenker at det er noe som ikke stemmer overens med infoen Post Nord får fra LEGO og den infoen de trenger. Jeg får jo pakker fra Post Nord fra andre nettsider, og dette er første gang jeg opplever problemer.