Legoland Windsor

Jeg skal til Legoland i England i sommer, regner med vi lander på Gatwick. Noen som har erfaring med hva som er enklest og mest fornuftig reisevei til Windsor når jeg reiser med barn på 4 og 11 år?

På forhånd takk for hjelpen :smiley:

Vi hadde med to små barn. Vi tok toget fra London og så går det buss helt til inngangsporten. Du finner busstasjonen utenfor stasjonen Windsor.

Jeg skal til LEGOLAND i Billund Danmark i sommer. Det blir åttende gang jeg har vært i LEGOLAND i Billund

Det er også et godt alternativ å ta Green Line (702) bussen fra Victoria station, den går helt til LEGOLAND hver time (med retur fra samme sted). Regnet litt på det da jeg var der og den tar ikke noe særlig lengre tid enn toget. Beregne god tid i parken, da hele greia ligger i en skråning og det blir mye tråkking! :slight_smile:

Egentlig håper jeg på at dere velger å se mer av London, men her er svar på den bokstavlige forståelsen av spørsmålet:

Tog fra Gatwick til Clapham Junction, Southern service til London Victoria. Toget går fra Gatwick fire minutter på hel og halv, fra plattform 4.
Bytt til tog til Windsor & Eaton Riverside, South Western service til Windsor & Eton Riverside. Toget går åtte minutter over hel og halv, så du skulle ha 18 minutter på å ta deg fra plattform 12 til plattform 6 på Clapham Junction, forutsatt at toger er i rute.
Ved Windsor & Eton Riverside finner du buss rute 200 til Legoland.

Merk at rutetider kan endre seg, og at det hender de stenger jernbanen for vedlikehold, og det kan føre til at andre valg gir en enklere reise.

Takk for svar :smiley:
Vi skal bo i Legoland så ender nok opp med tog som Herman skisserte. Lurte på leiebil, men skeptisk til venstrekjøring. Fra Heatrow går det direktetog uten bytte, men Norwegian flyr bare til Gatwick og de flyr for øyeblikket til en tredjedel av prisen som SAS.

Der er jeg redd du tar feil.
http://www.nationalrail.co.uk/ opererer med to bytter.

Gatwick har direkte tog inn til Victoria om jeg ikke husker feil som er meget praktisk :smiley:

Gatwick Express ja. Koster ca 26 pund.