Legoland UK

Legoland UK, noen som har vært her da. Skal reise med kona til London om en mnd ca, Regner med at denne gangen skal vi komme oss dit. Noe spesielt her da?

Steinar og Siv

Ja, jeg har vært i Legoland UK en gang. Sammenliknet med Billund så er den rent størrelsesmessig en mindre park med færre attraksjoner. Nå begynner det å bli en del år siden jeg var der, men jeg husker spesielt at figurene i parken var litt mer slitne sammenliknet med Billund. Mener også å huske at Legobutikken ikke var like stor som den i Billund.

Det jeg likte veldig godt med parken var at det er mye grøntareal med mange trær og busker. Parken ble dermed litt mer luftig og mer koselig. :slight_smile:

LEGOLAND i Windsor tok over arealet til en stor gammel dyrepark, og er derfor spredt utover et ganske stort område.

Vi var der for en ti års tid siden og da følte vi at den hadde litt lite LEGO-figurer og scenarioer sammenligna med Danmark. I tillegg var det dårlig med de rolige, hyggelige restaurantene som vi har pleid å slappe av på i Billund, litt mer fastfood-følelse og mye høy musikk i matarealene. Ikke hadde de ekte engelsk øl på gode tappetårn heller.
Da vi var der var det veldig varmt, selve parken ligger i ei “gryte” og det ble egentlig ikke så trivelig som vi hadde håpt på. Men verd å få med seg likevel.

Ligger på planen å stikke innom igjen en gang for å se om den har hevet seg noe, men har i den siste har vi vært mer nord i England, og som dagstur har det blitt litt langt.

aj-ml