LEGO World 2012 i København

LEGO World 2012 afholdes i København i perioden 16. til 19. februar 2012.
Her er hvad jeg kan oplyse lige nu:

Der er mulighed for at yde følgende til udstillerne:

  •      Gratis måltider under LEGO World 2012 (frokost, aften)
    
  •      Gratis overnatning på Danhostel, Amager, i 4 sengs værelser med bad og toilet samt 
          morgenmad (max. 6 nætter for udenlandske udstillere)
    
  •      Gratis parkering ved Bella Center (parkeringstilladelse).
    
  •      Gratis adgang til Bella Center i udstillingsperioden (armbånd).
    
  •      Gratis LEGO World polo.
    
  •      Refusion af broafgift til Storebæltsbroen eller Øresundsbroentil bil + trailer (efter aftale!)
    
  •      Mindeklods.
    
  •      Takkeklodser.
    
  •      Eksklusiv afskedsgave. 
    
  •      Gratis deltagelse i AFOL Night (fredag aften) for udstillere.
    

Det forudsættes at udstillerne deltager i vagter i åbningstiden i henhold til særlig vagtskema.

Oplysninger om udstillingsområdet:

  •      Fan Zone udstillingsarealet er 1600 m2.
    
  •      Bordstørrelsen er 0,80 x 3,10 meter.
    
  •      Bordene bliver dækket med sort klæde, der går ned langs siderne.
    
  •      Der er sikkerhedsgitter rundt om alle udstillede modeller.
    
  •      Der er generel belysning over udstillingsområdet.
    

Opstilling af modeller skal ske onsdag 15. februar.

Nedtagning af modeller skal ske søndag 19. februar efter kl. 1700.


Ønsker du et tilmeldingsskema så send en mail til saksun@mail.dk


Noen som har tenkt seg nedover som gjester?
Ser Norwegian har billig flybilletter.

Til København har vi jo mulighet for Bil, Båt og Fly. Tog er vel også med idette men sikkert ikke like komfortabelt.

Jeg har tenkt meg nedover og planlegger gjerne en tur for flere om det er ønskelig med besparelse på reise.

Ved fly så flyr jeg nedover over natter ei natt i københavn og tar båten tilbake. Omvendt vil være greit, men jo mer du har med deg tilbake jo bedre er det å ta båten :wink:

For hotell kan jeg anbefale å bruke lavpriskalenderen til Choice hvor jeg kan anbefale Comfort Hotel Excelsior som ligger kun 5 minutter gangavstand fra Metroen.

Æ!

Jeg reiser fra Trondheim, og er 99,9% sikker på at det blir fly:p

Hvilke(n) dag har folk planer om å være der? Hadde jo vært ok å møtt flere av dere, og kanskje tatt en matbit/no god drikke en kveld også:)

Om ingen har en plan, vil den “beste” løsningen for meg være å dra nedover torsdag og bli til lørdag - eventuelt søndag om fruen slenger seg med.

harald-

Disse dagene jeg tenkte meg nedover også :wink: da har man mulighet med litt shopping i butikken samt liten avslappende tur til LW på fredag mens på lørdagen blir litt mer stressene når alle danskene er der.

Ikke en eneste Nordmand har tilmeldt sig i skrivende stund!
Skræmte jeg virkelig alle væk i Skærbæk?

Er der virkelig ingen “Weltklasse” MOCs i Norge…???

Vi er jo så sjenerte her i Norge…

For min del er satser jeg heller på Skærbæk 2012. Om jeg er heldig får jeg kanskje med meg noen flere fra nord? :slight_smile:
Og jeg har ikke råd til å delta på begge utstillingene. Eventuelt kun for å se på i LW…

Jeg har ikke plass eller kapasitet til å bygge en svær MOC til denne gangen. Attpåtil skal jeg selge leiligheten min i januar/februar på nyåret, så jeg må pakke ned mye av Legoen min før det. :frowning: Jeg satser heller på LW 2013, da har jeg fått flyttet til et større sted, og fått meg Legorom, så da blir det mer rom for å jobbe på en stor MOC. :slight_smile:

Hvor store må slike MOCs være for å få stille ut på Lego World?

Jeg hadde planer om en MOC bestående av 12x16 32 tan plater. Tittelen er “Ørken”, og utvoer baseplatene så jeg for meg en kamel plassert midt utpå der en plass. Det er vel ikke helt verdensklasse…så spørs om jeg får nøye meg med å være “turist” istedet. Fruen og jeg drar nedover torsdag formiddg og blir til søndag. LEGOworld iaf på fredagen:)

(sorry, drakk en cola, sukkeret gjør humoren min eeeeeenda dårligere enn vanlig)

hadde nok vært kult med noen norske “les morske” mocs der ja.
Jeg kunne godt tenke meg å dra nedover selv, ser veldig morro ut.
Jeg må se det an i forhold til andre ting først :stuck_out_tongue:

Alle norske AFOLs er altid velkomne til LEGO World - og den gode nyhed er, at i skrivende stund ser det ud som om at vi alligevel får en norsk udstiller med!

Så flott =)

Meld fra så fort du kan når det er klart hvem dette skulle være :wink:

Det synes jeg den pågældende selv skal have lov til…

Vinn LEGO på LEGOworld.dk

http://www.legoworld.dk/om-lego-world/find-vind-george/

Jeg ankommer København tidlig torsdag og returnerer sent søndag. Planen min er som følger;

Fredag - LEGOworld (fruen blir også med)
Lørdag - LEGOworld (kun meg, og tar to dager for å være sikker på at jeg får den tiden jeg ønsker:)

Foreslår også “Brikkelaugetmiddag” på fredags kveld. (Noen som har forslag til sted? En plass man kan spise og bli sittende for litt god drikke?)

For min del er ikke dette spikret, så om alle skal andre dager drar jeg da istedet;)
Hvem er med?

Fikk endelig fri i dag morges, så jeg reiser nedover fredagen og blir til værtfall lørdagskvelden.
Tenkte litt fotografering på fredagsmorgenen om ikke alle som var der på torsdan har funni nye ukjente sett.
Åsså håpe litt på at det skjer noe spennende lørdagsmorgenen med revealing av nytt modul hus for eksempel?

Ett sted å spise… Hmm… Mange steder å spise. Jensen’s Bøfhus er det jo god mat =) Ligger en på Rådhusplassen (enden av Strøget mot tivoliet)

Men er åpen for forslag.

Enda et arrangement i Køben samme uken… Og legger det under denne fordi det er jo sikkert bare interesant for de som skal nedover til København den uka.
LEGO på Dansk Arkitektur Center

Bygg arkitektur. Ta en tur rundt på senteret.
åpent alle dager fra helgen før LW og til og med søndag 19.2 (siste dag LW)
11 til 15 er åpningstidene

50 DKK i entre.

Den er jo blevet kompromitteret så meget, at vi ikke vil lave en stor forestilling ud af præsentationen, så der bliver ikke en speciel happening lørdag morgen.

High res billeder er ude og inden LEGO World er der formentlig også en præsentationsvideo klar og prisen kender vi i løbet af de næste par dage.

Så gassen er gået af ballonnen, som vi siger på godt dansk!

Eller Jensens Bøfhus lige ved LBR Store (skråt overfor til højre henne ved kirken nede i hjørnet).

Glem nu ikke at hilse på, når du er i Bella Center :wink:

Ja ligger mange i København, men dem ligger lengre unna oss som skal dit :wink:

Vi skal også komme innom og hilse =) Må jo se hvor fantastisk det interaktive havnemiljøet blir =)

Juhu. Da har jeg bestillt DFDS biletter for gutta på 5 og 8 år og meg for ned på fredag
og hjem på lørdag ettermiddag. De er fortsatt lykkelig uvitende, skal bli en overraskelse :smiley:
Båten ankommer 9.30 så det burde passe med LW åpningstiden.

Men hvordan kommer man seg enklest til Bella Center fra havna?
Tenkte at taxi er greieste, men det er kanskje endel kaos ved Bella Center, er det lurere
å komme seg på metroen? Og i så fall, hvordan finner man den?

Står det forresten taxier ved havna, det gjør jo det her i Oslo, så jeg regner med at det er der også?

Og ikke minst, er det en inngang på Bella som er lurere enn en annen?

Hvor stor er utstillingen i år totalt? Ser det er 1300m2 større enn i fjor og fan-zone er 1600m2,
men dette sier meg egentlig ikke så mye…

Finnes det noe kart over utstillingen tilgjengelig nå?

Mye spørsmål her må, men jeg liker å ha ting klart før jeg drar :smiley: