Lego workbench, star wars tema, Prosjekt start:)

etter forhandlinger med fruen har jeg fått meg eget Lego hjørne:)
har brukt helgen på å få opp arbeidsbord som vil fungere som jobbebenk/display, og som dere ser er det Star Wars det går i:)
UCS samlingen begynner å bli voksen:)

på den benken som mangler bordplate (blir kjøpt i mårra) skal platen kles med grønne baseplates.
deretter skal det bygges en Imperial Endor Landing platform der (delene på vei inn fra Briclink:)).
straks platformen er ferdig skal det bygges Ewok landsby rundt:)

på sikt er planen å bygge hangar til Millenium falcon Collectors Edition, bare jeg blir litt bedre på LDD så så blir det nok fortgang i sakene:)

under benken skal jeg sette inn oppbevaringsbokser for sortering av legoklosser. kom gjerne med noen gode forslag her:)

stay tuned:)

[attachment=0]image2.jpeg[/attachment]

[attachment=1]image.jpeg[/attachment]

Blir et fint LEGOhjørne :slight_smile:

Ser ut som du må utvide hjørnet til å gjelde hele stuen etterhvert, bare jobb med din bedre halvdel du. Nå er du på gang. Håper garasjen med loft kan bli til i løpet av noen år… Misunnelig…

Stemmer det at den Super Star Destroyeren står på en Lack hylle fra IKEA?

ikke Lack fra ikea, men samme (tror jeg) fra Bohus.
men det går akkurat på cm! da står vingen helt inntil veggen og støttebena helt på kanten:)

da er delene bestillt til Landing Platformen via Bricklink.
fått ca 5 pakker i posten, bare 12 pakker igjen…:slight_smile: første store ordre via BL for min del, ble litt knoting men kom heldigvis i kontakt med service innstillte selgere som hjalp meg litt på veien:)

planen er som sagt å kle det ene bordet med Baseplates og bygge platformen der, og så vil Ewok landsbyen dukke opp rundt platformen etterhvert.
som som har noen erfaring med å skru lego baseplates fast i bord for å få en god arbeidsplatform?? eller finnes det noen bedre ideer?

var forsåvidt på Clasohlson igår å fikk kjøpt meg noen sortimentskap slik at jeg kan sortere all legoen jeg har:)

straks delene er på plass og bygging starter så kommer det bilder, så er det noen som har ideer/forslag/tilbakemeldinger da er det bare å fyre løs:) dette blir mitt første store prosjekt:):slight_smile:

Gleder meg og se hvordan dette utvikler seg. Har ikke noe erfaring med dette, men å skru fast hørtes drastisk ut synes jeg. Man kan få kjøpt borrelås metervis, fest dette under baseplatene og på bordet så kan man få de løs også, og om man vil ha av borrelåsen kan man bruke en føner og varme opp og dra av, litt rengjøring må til tenker jeg, men da er de fortsatt hele.

Ingen erfaring, men vil en tynn dobbeltsidig tape kunne funke?

Blir spennende å følge med:)

tenkte litt på det med dobbeltsidet teip selv, men spørs hvor bra det sitter mot en ubehandlet hobbyplate…

dette skal uansett bli et permanent hobby/lego bord så blir vel å “ofre” noen baseplates og skru de fast:)

Jeg ville vel gått for kontaktlim heller enn skruer.
Jeg tror skruene vil ødelegge (bøye og/eller sprekke) platene, og at de vil komme i veien for plassering av klosser.

det er sant, hadde ikke tenkt på det:)

legg ut duckteip der du skal feste platene og så dobbelsidig teip oppå :wink:

Mega kult! denne tråden skal jeg følge!! :smiley:

Om du skal offre baseplatene, ville jeg brukt:

Limte flisene på kjøkkene med det, og det hefter stort sett alt, til stort sett alt, i mange farger! :wink:

Dette er mitt første innlegg hær, viste ikke at det fantest et slikt forum! hehe… men elsker lego, og star wars, så som sagt, denne tråden skal jeg følge! :smiley:

tok rådet til BulKen, limte baseplatene på med “superfiks”:slight_smile:

da er Lego bordet så og si ferdig. skal legge kabelføring bak baseplatene til ledninger, samt lage en liten “operasjonsentral” hvor jeg kan styre lys fra, men dette blir nok i siste innspurt av prosjektet:)

mangler bare 4 pakker fra Bricklink så starter bygging (forhåpentligvis denne uka). fikk pakka fra Lifelites på fredag så har lekt meg litt med lys i helga:)

under ser dere hvordan bordet ble

en liten update

kjøpte byggetegninger via eBay på paltformen, bygde det opp, men syntes det manglet det lille ekstra. så ved å studere bilder fra selve star wars filmen, samt litt kunstnerisk frihet har jeg nå lagd en MOC(min aller første faktisk:)) i LDD. mangler noen små ting (bestillte deler ut ifra byggetegningene jeg kjøpte, men den jeg designet er noe større så mangler litt deler).

slik ser det iallefall ut i LDD, så får vi håpe resultatet ser bra ut:)
tar imot ris/ros med glede, som sagt, dette er min første MOC og første runde i LDD så blir glad for alt av tips:)

legger ved bilde av selve platformen og bruene som stikke ut fra støttesøylene. selve søylene har jeg ikke i LDD da jeg tok de på frihånd:)

[attachment=2]platform.png[/attachment]
[attachment=1]platform bruer2.png[/attachment]
[attachment=0]platform bruer.png[/attachment]

Hadde vi bare sett bildene så

hmmm

dukket ikke opp her heller
får bare opp et hvitt bilde på mac´n å.

noen som vet hva jeg gjør galt? bruker screenshot funksjonen i LDD

Jeg pleier å laste de opp på face, og linke til bildene derifra, mulig forumet ikke liker .png bilder

her er platformen, tror dette skal virke

Jeg ser at bildene dine heter .png til etternavn.
De fleste forum vil bare ha jpg.