Lego Trondheim

Da her jeg endlig fått lego interesen tilbake, har gått til ingkjøp av noen nye sett som for eks. Pet Shop og Death star
Det jeg egentlig lurte på om det er noe lego miljø i trondheim?

Heisann

Joda, vi er en fire-fem relativt aktive. Aj-Ml, hr. Aj-Ml, Terjesc, Legokalle og meg. Det er også noen som lusker litt i buskene her og der, så forhåpentligvis blir vi bare flere og flere:)
Vi har forøvrig snakket om å ha en liten “byggekveld”, kanskje vi burde prøvd å fått til det de nærmeste ukene?

harald-

høres jo bra ut dette, hva tenker du på med byggekveld?

Tja, si det. Vi har ikke gjort så mye slikt her i Trondheim, men for et par mnd siden møttes vi en kveld og bygde og diskuterte potensielle løsninger for landskapsmoduler. Resultatet kan du forøvrig se i medlemsforumet her: viewtopic.php?f=10&t=2044#undefined

Men en byggekveld kan vel også inneholde at man har med seg og bygger på egne prosjekter eller har med seg LEGOsett man har lyst til å sette sammen:) Det viktigste er kanskje å møtes over en dunge klosser:p

harald-

høres veldig bra ut! er med på byggekveld her ja. har hatt noen mindre kvelder med noen kompiser der vi har bygget litt forskjellige ting. håper vi kan ha en kveld igjen snart :slight_smile:

hehe. det hadde vært artig om det hadde blitt noe ja!

Alltid hyggelig å gå innom Fretex og finne 4 store esker Lego til 100,- pr kasse.
Ble 8 store bæreposer som må sorteres :smiley:

Btw: Tror Legomiljøet i Trondheim er ganske lite.
Har drevet med Lego i 20 år og møtt svært få aktive entusiaster… :cry:

Jeg bor ikke i Trondheim, men vet at det er et miljø i økning :slight_smile: Det samme som foreningen på landsbasis gjør. Informerer om at det er en del aktivitet som ikke er synlig for dere som bare er forumsmedlemmer, deler av forum er kun tilgjengelig for betalende medlemmer :slight_smile:

Et hint om at jeg burde bli medlem elr.?? :wink:

Ja, anbefaler det :slight_smile: Alle med stor interesse for LEGO bør bli det etter min mening, men selvfølgelig et fritt valg :slight_smile: Det er veldig mye spennende, inspirerende og flotte ting som skjer i forumsdelen for medlemmer, når vi samles på lokale, nasjonale eller internasjonale events, byggekvelder/helger, årsmøte osv. Det er veldig mange hyggelige og flotte mennesker i Brikkelauget!

Hei. I morgen 16.10. Klokken 20 samles vi hjemme hos meg en liten gjeng for å bygge lego. Alle er velkomne.vi er to stk som har ett større prosjekt som vi skal bygge litt på, resten som kommer kan godt ta med egne ting de bygger eller hjelpe oss. Addressen er jamthaugvegen 21 på Hundhamaren

Håper flere har anledning til og komme for og utveksle idéer og bygge teknikker.
Snakkes :wink:

Æ kjæm:)

Om noen vil hjelpe meg å bygge årstall, er de velkomne til det også;)
(årstallene skal brukes til tidslinjen under arrangementet på fornebu om et par-tre uker.