LEGO Trivia

Sitter her og tenker…

Vi hadde jo en quiz på PKH med en del interessante sp.mål, men jeg tror jeg har noen fler.

F.eks.

  1. Hvilket sett var det første settet over 1000 klosser? Klarer ikke å finne noe konsistet svar.
  2. Hvilket sett er det mest solgt?

Noen flere som har viktig triva som må frem? Eller er det kanskje en side alt dette står?

Du kan sjekke her :wink:
http://lego.wikia.com/wiki/List_of_sets_that_contain_over_1000_pieces

Uten å ha sjekket alle der på Brickipedia, så tror jeg at det må være set 7170 Educational Refill Pack som er fra 1979. Men det var jo kjedelig for det var jo egentlig ikke ett skikkelig sett siden det bare var en refillpack.
Ellers setter jeg en knapp på at 5590 Whirl N’ Wheel Super Truck som kom ut i 1990 var det første store settet. Husker jeg sikklet lenge på det settet der, men brukte pengene på noen Technic sett istede… angrer som bare det nå, for det er ett kjempeflott sett.

Hvis man ser bort slike dele-sett så er det 5590 som er det første settet med mer enn 1000 deler. Hvertfall i følge brickset. Men 5590 er et “model team” sett uten minifigs. For å finne et “normalt” sett (med minifigs) med mer enn 1000 brikker er det 6542 -Launch & Load fra 1991.