Lego Toys r Us Megastore

Nå er jeg godt i gang med min tolkning av Toys r Us i Lego. Det er absolutt ikke ferdig, må ha noe dill på taket, mer innmat og en trapp eller helst heis mellom etasjene. Lurer på om jeg skal ha en blå “ramme” rundt første etasje også, likt som i andre? Tenkte òg å få inn et takvindu… slik som i Lego AppleStore.
Bryter jeg noen “moralske” regler med min noe utstrakte bruk av 1x6x5 paneler? Alternativet er jo en million 1xX bricks…

Håper dere liker det så langt.

Ser bra ut så langt! Blir en lang trapp - det er den høyeste førsteetasjen jeg har sett i et Lego-bygg…

Synes ikke du skal vurdere å bruke bricks - det vil jo gjøre fasaden mindre gjennomsiktig.

Syns du skal holde på de panelene - de er jo uansett like mye LEGOklosser som bricks:)

Absolutt:D

Ser ikke helt hvilke “moralske” regler som skulle bli brutt her? LEGO er LEGO. De panelene viser jo akkurat slik som slike nye moderne bygg blir bygget, med STOOORE glassflater. Og tror ikke det hadde blitt pent med hverken 1x2 eller 1x1 trans clear :slight_smile:

Men jeg syns ikke slike moderne bygg er pene, men det er ikke din feil, du har gjort en bra jobb i å vise at dette var ett nytt moderne bygg.

L@go: MegaStores (supermarkeder) har jo ofte litt høyere takhøyde enn vanlige butikker :wink:

Det er ikke bruken av panelene i fasaden jeg er “bekymret” for, men begge sideveggene og bakveggen er av paneler, gikk vel med 70 stykker av dem… Det er jo en slags snarvei da…fremfor å bruke bricks. Andre av dere bygger “sten på sten” mens jeg fyrer opp en vegg av gangen…

I skalamodell-miljøer er det mer ansett å scratchbygge en skalamodell fremfor å bygge et enn-så-detaljert skalamodell byggesett. Det er viktig for meg at MOCene mine ikke blir ansett som billige kopier eller enkle snarveier :wink:

Takk for positiv feedback! Det er uansett gøy å få tilbakemeldinger på MOCs. :slight_smile: