Lego Toy shop 10199 og 10249

Jeg har sett 10199 så ser jeg at Lego kom ifjor med et lignende sett som heter 10249.
Hva er forskjellen på de annet enn figures, krans i toppen av huset og små detaljer? Og hvorfor kom lego med sett 10249?

[setimg]10199[/setimg] [set]10199[/set]
[setimg]10249[/setimg] [set]10249[/set]

Det var mange som reagerte på denne “re-lanseringen”. Google it! :wink:

De ga ut en ny versjon siden de ikke hadde/prioriterte ressurser for å lage et helt nytt sett det året. Valget stod da mellom å droppe Winter Village sett det året, eller å gi ut det første settet på nytt slik de endte opp med å gjøre.

Det ble fikset noe på konstruksjonen av taket såvidt jeg kan huske, basert på henvendelser til kundeservice.

Jeg stilte det same spørsmålet til Jamie i fjor, og det var som LarsB sa - de hadde ikke nok ressurser/tid/eller annet udefinerbart til å komme opp med et nytt sett. Som du ser, har de endret på minifigurene også. I følge Jamie hadde det nye settet bedre tak og er lettere å bygge enn det gamle. Og han påpekte at det det stort sett var AFOLs som var misfornøyde med valget av relansering av sett, mens de fleste andre kunder var veldig fornøyd med det. Som han sikkert har rett i. Vi er jo en rase for oss selv :smiley:

Takk for svar.
Ja er jo hyggelig at Lego relanserer sett igrunn, hvertfall for nye samlere. Og da synes jeg det er veldig bra at Lego gjør noen små forandringer. Da er det jo desto artigere å ha det første settet som ble gitt ut igrunn. Men her er det sikkert forskjellige meninger.
Jeg er vel ikke så for at Lego relanserer et identisk sett etter mange år, f.eks visse star wars sett som har stor verdi. Det er jo det som lager blest om Lego, samt at det er gøy å ha noen “sjeldne” sett. Selvom jeg ikke har det enda igrunn haha… Jeg har Town Hall 10224 da, uåpnet :slight_smile:

Da fikk jeg hvertfall mye nyttig info om Toy Shop, takk :slight_smile: