Lego S@H

torerik wrote:
Vi blir vel nødt til å betale mva og gebyr?
Jeg tror faktisk ikke at de kommer til å sende til Norge fra Tyskland eller et annet EU- eller ikke-EU-land. Det mest logiske er at f.eks LEGO Norge importerer det og så sender videre til norske kunder.

Det høres mest logisk ut, ja. Samsvarer jo med LEGOs argument mot S@H i Norge, det blir jo relativt sett dyrere for dem enn ellers i EU.

Og mer av husholdningsbudsjettet må overføres til Logobudsjettet… Wink

Når jeg jobbet hos Brio ble all lego’n sendt fra tyskland med DHL. Vanlige leveringer skjedde med en norsk ansatt, men større leveringer kom i tyskregistrerte vogntog, kjørt av sjåfører som snakket engelsk med tysk aksent.
S@H oppererer forøvrig med butikkspriser - shippingkostnadene vil i vårt tilfelle inkl. tollgebyr, mens prisene på produktene inkluderer mva. - Det er i hvert fall hva jeg tror (håper!) kommer til å skje.

Du håper at vi skal måtte betale tollgebyr? Interessant.

Razz

Hva jeg mente jeg trodde kom til å skje, var at tollgebyret blir inkl. i prisen uten at det slår ut negativt i forhold til hva det koster å sende til f.eks Sverige. Med andre ord, jeg tror ikke det blir dyrere å handle på S@H i Norge enn hva det koster å kjøpe på S@H i Sverige - om man ser bort fra valutaforskjeller, altså.

Jeg tror det nok blir dyrere enn bare SEK vs. NOK, da norske priser i utgangspunktet er høyere. Prøv å sammenligne prisene i Tyskland, Danmark og Sverige - de er ikke like (av og til er de ikke like i alle EUR-landene heller).

De skyter i hvert fall seg selv i foten om prisene er langt høyere enn norske butikkpriser, og spesielt om en del av det går i avgifter.

Daws, I drenge og piger!
“kjørt av sjåfører som snakket engelsk med tysk aksent.”
Det for at de innfødte her ikke kan tysk. Med hederlige unntak.
“med tysk aksent”
Korsen ellers?
I mitt liv som engelsklærer kunne æ skille om en elev kom fra Bossekop, Elvebakken eller Tverrelvdalen, når dem snakka engelsk.
Nå, det tyder jo på at det var tyske sjåfører, ikke sant?
Pålitelig, punktlig, nøyaktig, edruelig (Ekskurs om norske drikkevaner i utlandet er strøket av sensuren.) i det hele tatt. Ikke noe hasj i kupeen der.
Jeg har også forsøkt å undervise norske trailersjåfør-læringer i tysk.
Nylig fortalte en av våre trofaste lånere fra sitt liv som norsk sjømann i Bremerhaven. Der var det flere av de tyske havne-ansatte som snakka norsk.
En tid hadde Lego et utleveringslager i Sverige. Nå kjem vel det meste fra Ungarn og Slovakia eller fraktes klossene derfra til Billund for å pakkes?
Hovedsaka er vel at vi får bedre tilgang til S@H.
Hilsen
Michael

Når var det norge kunne kjøpe fra legoShop?

hei. fikk mail fra lego i dag, med samme gamle regla om at de jobber med saken. regner med det var S@H du tenkte på.

For å si det slik: Ikke gå rundt og vent på det.

Det var opprinnelig meningen at Shop at Home skulle lanseres i Norge ved LEGO World i fjor. Så ble det skjøvet til sommeren, så litt mer, og så litt mer, osv. Slik har det bare utviklet seg, og folk har rett og slett sluttet å prate om det, ettersom det ikke lenger er ett tema. Som Håvard sier: Duke Nukem Forever kommer nok ut først.

Da synes jeg vi skal fortsette å snakke om det, så vi ikke mister fokus :smiley:

Opprinnelig har det vært meningen mange ganger, vi som har vært med en stund husker Lego-kataloger fra like etter at S@H ble lansert der man hadde helside reklamer for å kjøpe Lego på nettet - også i Norge.

Vi snakker nå om fram til 2005. For hver katalog som kom ut håpa vi jo at det endelig kom til å åpne, men det skjedde ikke. Noen av oss påpekte hvor irritert foreldre ble av å gå på nettet og ikke få kjøpe likevel ovenfor marketing-sjefen da vi traff ham våren 2005, og da tok de i allefall til vettet og fjerna rekalmen for handling på nett fra katalogene [size=95](husker ikke her og nå om det var i høstkatalogen 2005, men i allefall var det borte fra våren 2006)[/size].

Siden da har vi venta på at det skal komme, og det eneste vi vet er at det virker som Lego ikke klarer det både Apple, NordicLenses, Lensway og en del andre utenlandske firmaer klarer: sette opp en eller anna form for “proxy” på et kontor som omdistribuerer forsendinger med pakker innenfor Norges grenser, slik at folk ikke må tolle inn varer selv…

aj-ml

Dette er alt jeg har fått vite.

Det er jo lov å håpe (igjen).
Har i allefall meldt meg på S@H news nå…

Lov å håpe er det vel forsåvidt, men jeg holder ikke akkurat pusten :wink:

Tack för att du kontaktat LEGO Direct.

Tyvärr så har vi fortfarande inget datum att ge er. Men det är på gång, troligtvis kommer det att ske i slutet utav sommaren. Vi har en del länder som vi ska öppna upp för och Norge är ett utav dem!

Jaja…

Så kan man lure på hvilken sommer de snakker om… :stuck_out_tongue:

Edit: så at forsøket på morsomhet allerede var brukt i en annen tråd, jaja, sånn er det ofte på fredager:/

Jeg synes det er mer påfallende at folk stort sett tenker likt / stusser på de samme ordene :smiley: