Lego Rom

Hei,

Akkurat kjøpt meg hus og da må det jo til et Lego rom! Så lurte litt på om noen av dere har tips/bilder/inspirasjon jeg kan ta nytte av. Blir nok mest for Technic/GBC men det forundrer meg ikke om det kommer noe layout av noe slag et sted også. Fant ikke noe samletråd her på forumet men det kan jo hende jeg er veldig dårlig til å søke. Har sett en del på noen av trådene på EuroBricks også men det er jo greit å få ider fra norden hvor man kanskje har samme møbler/utstyr tilgjengelig :slight_smile:

Jeg bruker Kallax hyller fra IKEA i kombinasjon med SmartStore Classic bokser:


Classic 14


Classic 15

Blir litt Tetris når man skal ha frem mange kasser for å bygge, men foretrekker det framfor en åpen variant siden jeg slipper masse støv blant delene.
Coop har ofte gode tilbud på Classic 15 (rundt 40,- per stykk), Classic 14 er det dessverre litt dårligere med gode tilbud på. I Kallax-serien så er det plass til 1stk 15 + 1stk 14, eller 3 stk 14 per hylle.

Til smådetaljer så bruker jeg disse fra Clas Ohlson:

Et annet alternativ fra Ikea er Trofast serien (med eller uten lokk):

Hvis du vil ta helt av…:

https://www.youtube.com/watch?v=7bS2Uj9z2UI

Takk for tips :slight_smile: Bruker smart store nå så den Kallax serien er meget nyttig ser jeg :slight_smile:

Har lyst på kjelleren hans ja!

Jeg bruker også ulike konfigurasjoner av Trofast-serien samt SmartStore15, fungerer veldig greit. :smiley:

Vet du om SmartStore kassene passer i bredden på Trofast serien? Slik at de henger på samme måte som Trofast skuffene?

Nei, de passer ikke, verken ene eller andre veien… :frowning:

Her er mitt legorom:

instagram.com/p/5j5BE_meVj/?taken-by=chilis_no

instagram.com/p/5j7ansGeaA/?taken-by=chilis_no

instagram.com/p/5j8iswmecw/?taken-by=chilis_no

instagram.com/p/5kO-ZRGeVA/?taken-by=chilis_no

Fint legorom ja. Ser ryddig og fint ut med Trofast varianten.

Liker minfigur skapet, er det også fra IKEA?

Oppbevaring og sortering har blitt diskutert i denne tråden:
viewtopic.php?p=32923#p32923
Og der kan dere se min hjemmelagede hylle med 50 stk 7L bokser. Jeg ble veldig fornøyd med den og har nå tatt i bruk alle boksene i den nye hylla.
Ellers har jeg som mange andre her satset på SmartStore 15 og 14 siden de kan stables oppå hverandre.
Samt flere av Raaco sin 250 serie for de minste delene. De har større bokser enn de som selges på Clas Ohlson.

Ang LEGO rom, så har jeg ikke ett eget dedikert rom da jeg bor i en liten leilighet. Men jeg har gjort om det som tidligere var stue om til LEGO rom. Dvs jeg har kastet ut salongbord og sofaer og erstattet dem med tre stk 120x60 bord og så har jeg ett selvlaget byggebord ved vinduet og alle de hyllene rundt der hvor delene oppbevares (samt i større esker under de tre bordene).

Jeg har i de siste årene vært på utkikk etter en ny leilighet, men prisnivået her i Tromsø er for høyt foreløpig til at jeg har råd til å flytte. Må ut med 9k-10k/mnd for en 50-60kvm stor leilighet med 2 soverom. Jeg betaler nå 5.5k/mnd for 55kvm med ett soverom.